معاون وزیر آموزش و پرورش:

ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست

    کد خبر :465537

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.

علی باقرزاده در یادواره ۱۳ شهید سوادآموزی لرستان با بیان اینکه از جمله عقاید مسلمانان اعتقاد به زنده بودن، ناظر و حاضر بودن شهداست، اظهار کرد: شهدا نه تنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند بلکه به همه ما بشارت وصل می‎دهند، می‌گویند به این مسیر بیایید که نه ترسی، نه حزنی و نه اندوهی دارد.

وی ادامه داد: معتقدم روح مطهر ۱۷۷ شهید سوادآموزی و بخصوص ۱۳ شهید سرافراز این محفل حضور دارند و میزبان واقعی این جلسه هستند.

باقرزاده گفت: بشریت در طول سال‌های زندگی خود از سه چیز خیلی آزرده خاطر شده و آسیب دیده، جهل و ناآگاهی، جنگ و خونریزی و جوع و گرسنگی که هرکدام، عوامل دیگر را تشدید کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: در سال‌های شکل‌گیری و قوام تمدن ایران اسلامی با جنگ‌های متعددی مواجه بودیم و در این جنگ‌ها بخشی از سرزمین‌مان را از دست دادیم اما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جزو جنگ‌هایی بوده که در رسیدن به هدف چندگانه بوده و ۲۹۰۰ روز طول کشیده است و میدان مبارزه وسیعی بوده و طول فقط خط مقدم ما ۱۴۷۰ کیلومتر و جزو جنگ‌های پر تلفات و پرخسارت بوده است به گونه‌ای که ۱۸۸ هزار شهید داشتیم.

وی افزود: ۲۹۰۰ روز از سرزمین‌، استقلال، شرف، عزت، آرمان‌ها و اندیشه‌هایمان دفاع کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنی آمریکا و آنهایی که صدام را حمایت کردند با ما دیرینه بوده و هست و خواهد بود.

باقرزاده با اشاره به اینکه دشمن الان جنگ خیلی خطرناک‌تر و حساس‌تری برای مبارزه و جنگ با ملت ایران تحت عنوان جنگ نرم آغاز کرده، افزود: دشمنان تلاش رسانه‌ای بسیار زیاد برای ایجاد تشکیک در باورها و اعتقادات‌مان، دامن زدن به اختلافات، تمسخر آداب و رسوم، هویت ملی، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، تخریب مفاخر و کسانی که اثرگذار بودند را راه انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارد چنانچه کاری را پذیرفته باید آن را درست انجام دهد و این بزرگترین رمز موفقیت و انسجام یک کشور و خدمت به مردم است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بخشی زیادی از مشکلات این است که کارهایمان را ناقص انجام می‌دهیم و همه از هم ناراضی می‎شوند.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هر کسی در هر جایی که هست بنایش را بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهد، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی عنوان کرد: بزرگترین گنجینه فرهنگی هر ملتی خاطرات مدافعین آن کشورها بوده و مدافعان در همه‌ی تمدن‌ها صرف نظر از اعتقادات‌شان قدیس و در بین ملت خود عزیز هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دفاع بخشی از هویت زنده هر ملت است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست و ما جزو معدود تمدن‌هایی هستیم که از بدو تاسیس تاکنون زنده‎ایم، یادآور شد: تمدن ایرانی اسلامی زنده است و این به خاطر دفاع کردن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید