دولت پایانه‌های بار را واگذار می‌کند

    کد خبر :465488

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه جای نظام لجستیک در کشور خالی است تا با استفاده حداکثری از ترانزیت جایگاه خود را مستحکم کنیم گفت:کار دولت پایانه داری نیست و بزودی به این فعالیت خاتمه می دهیم.

به گزارش مهر، محمد اسلامی در مراسم افتتاح شهرک شرکت های حمل و نقل با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و در این سال ها در مواردی کندی هایی داشته ایم، گفت: اما در برآیند فعالیت هایمان مستحکم بوده ایم و کار را با همدلی و یکپارچگی ملت به پیش برده ایم.

وی ادامه داد: لازم است حجم اقتصاد کشور توسعه یابد اما دولت تصدی گری نکند، بلکه تسهیل گری کند تا مردم سرمایه گذاری کنند و دولت باید فضای اقتصاد رقابتی به وجود بیاورد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هر چند قوانین سختی داریم و حتی در مواردی تسهیل کننده نیست، اما با تصویب دو قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می توان کاری کرد تا مردم راحت تر سرمایه گذاری کنند و به اقتصاد کارآمد دست یابیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ما هم امکانات انجام این اقدامات را داریم و هم همت و پشتکار مردم کفایت می کند تا شتابان تر حرکت کنیم. ما در وزارت راه هیچ نقشی جز نقش تسهیل کننده ایفا نمی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه جای نظام لجستیک در کشور خالی است تا با استفاده حداکثری از ترانزیت جایگاه خود را مستحکم کنیم، گفت: شهرک های حمل و نقل حلقه مفقوده صنعت لجستیک هستند و بخش خصوصی باید شهرکم های حمل و نقل را توسعه بدهد.

اسلامی یادآور شد: کار دولت پایانه داری نیست و به این کار خاتمه می دهیم. کشور ما باید سهم بالایی از ترانزیت منطقه را کسب کند.

در حاشیه این نشست اسلامی در جمع خبرنگاران درباره شهرک حمل و نقل جنوب تهران گفت: این شهرک جایگاه موثری در مدیریت ناوگان و بار منطقه دارد و پشتیبانی بار در یک فرآیند قرار می گیرد. در تهران تاکنون چنین فعالیتی نداشته ایم و این شهرک با مشقت ساخته شده است به گونه ای که احداث فاز نخست آن ۲۸ سال به طول کشید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا احداث شهرک حمل و نقل با احداث منطقه بارانداز فرودگاه امام خمینی که در منطقه ویژه اقتصادی این فرودگاه ساخته می شود موازی کاری نیست، اظهار داشت: استان تهران به ایجاد چنین خدمات زیربنایی در بخش حمل و نقل نیاز دارد و در نظام جامع حمل و نقل نیز احداث چندین لجستیک پارک طراحی شده است که پارک لجستیک امام خمینی یکی از این لجستیک پارک هاست و به عنوان بارانداز استفاده خواهد شد اما شهرک حمل و نقل استان تهران محل تجمیع شرکت های حمل و نقلی و ناوگان باری جاده ای است.

اسلامی خاطرنشان کرد: این شهرک برای فعالان استارت آپی و الکترونیکی صنعت حمل و نقل قابل استفاده است اما اینکه گاراژهای جنوب تهران به این شهرک منتقل شود به شهرداری تهران مربوط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید