هشدار ترکیه نسبت به آغاز عملیات فوری نظامی در سوریه

    کد خبر :465456

وزیر خارجه ترکیه گفته است که ارتباطی میان عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور وجود ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از ینی شفق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی علیه کردهای سوریه واقع در شرق روخانه فرات، ارتباطی با خروج نظامی آمریکا از سوریه ندارد.

چاووش‌اوغلو در عین حال افزوده است که برخی گروه‌ها در داخل آمریکا در تلاش برای ایجاد اختلال در روند خروج نظامی آمریکا از سوریه هستند.

وزیرخارجه ترکیه همچنین بر خلع سلاح گروه‌های کردی در شمال سوریه تاکید کرده و گفته است انتظار دارد تا آمریکا به وعده خود در این ارتباط عمل کند.

چاووش‌اوغلو علاوه بر این از درخواست کمک آمریکا از ترکیه برای کمک لجستیکی برای خروج از سوریه خبر داده، اما همچنان هشدار داده است که کشورش برای عملیات نظامی در سوریه از کسی اجازه نمی‌گیرد و در صورت توقف خروج آمریکا از سوریه، عملیات نظامی را خیلی فوری از سر خواهد گرفت.

اگرچه ماه گذشته میلادی ترامپ از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد، اما اختلافات داخلی در آمریکا بر سر این موضوع بالا گرفته و برخی گروه‌های سیاسی در آمریکا مخالف خروج این کشور از سوریه می‌باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید