فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد

راه‌اندازی شهرک ضایعات کشتارگاهی در ری

    کد خبر :465344

فرماندار ویژه شهرستان ری از راه اندازی شهرک ضایعات کشتارگاهی در ری با هدف ساماندهی واحدهای چربی سوز و ذهتابی جنوب پایتخت خبر داد.

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به مشکلاتی که واحدهای چربی سوزی جنوب پایتخت برای شهروندان در این محدوده ایجاد کرده‌اند باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام می‌شد که در همین راستا به زودی کلنگ شهرک ضایعات کشتارگاهی در ری بر زمین زده خواهد شد.
وی افزود: در هر روز ۴۰۰ تن ضایعات گوشت قرمز و سفید، ۱۰۰ تن ضایعات چربی کشتارگاهی و ۱۰۰ تن استخوان در تهران تولید می‌شود که فرآوری اآنها توسط کارگاه‌های چربی گیری در شهرستان ری انجام می شود و این کارگاه ها با وجود آلودگی‌های زیست محیطی، ضایعات مواد پروتئینی را بازیافت و وارد چرخه اقتصاد می‌کنند.
وی ادامه داد: بازیافت این مواد در صابون سازی و ساخت برخی روان کننده های صنعتی همچون گیریس مورد استفاده قرار می گیرد؛ طرح ساماندهی واحدهای چربی گیری جنوب تهران از سال ۹۳ در فرمانداری ری مطرح شد و تاکنون بیش از ۵۰ جلسه با حضور مسئولان مختلف استانی و شهرستانی برگزار شده است. امروز پس از سال ها زمینی جانمایی شده تا این واحدها در قالب شهرکی در این زمین برابر قانون به فعالیت خود ادامه دهند. تمامی مسائل زیستی، اجتماعی و فرهنگی بر اساس یک زمان بندی ۱۰۰ ساله در جنوب شهرری در نظر گرفته شده است و این واحدها به این شهرک منتقل می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید