روابط با ایران بیش از گذشته گسترش می‌یابد

    کد خبر :465295

معاون وزیر خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا را نشانه ضعف این کشور عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نشان دهنده ضعف آمریکا دانست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه که در اندیشکده ریسینا دیالوگ، «Raisina Dialogue» سخنرانی می‌کرد، گفت: تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات علیه روسیه ارائه نشده است.

ریابکوف همچنین بر همکاری نزدیک میان روسیه با ترکیه و ایران در سوریه تاکید کرد و گفت: عامل اصلی همکاری روسیه با ترکیه و ایران در سوریه، نقش قابل توجه این کشورها در حل مسائل سوریه و به طور کلی در خاورمیانه است و روسیه همچنان به همکاری خود با کشورهای مذکور ادامه خواهد داد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین به مسئله حل اختلافات مسکو و آنکار پس از سقوط جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در روابط تاریخی روسیه و ایران دوره‌های دشواری وجود داشته، اما در حال حاضر همکاری‌های مثبت باعث حل مشکلات شده و روابط تهران و مسکو در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی بیش از گذشته گسترش خواهد یافت و ما با ایران در دریای خزر همکاری نزدیک داریم.

سرگئی ریابکوف همچنین افزود: گفت‌وگوهای مسکو با تمامی بازیگران درگیر در سوریه، از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت و مسکو هیچ برنامه پنهانی ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان از تلاش چندکشور به رهبری آمریکا برای مانع تراشی در برابر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه ابراز تاسف شدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید