نقش فزآینده اروپا در فرآیند جنگل‌زدایی

    کد خبر :46507

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: به رغم تعهد کشورهای اروپایی به توقف جنگل‌زدایی این فرآیند همچنان در محیط زیست این منطقه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، بررسی اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نقش کشورهای اروپایی در جنگل‌زدایی جهانی تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از یک چهارم افزایش می‌یابد و این در حالی است که این کشورها به توقف اقدامات منجر به جنگل‌زدایی تا پایان دهه جاری متعهد شده‌اند.

برآوردها نشان می‌دهد که هر سال ۱۳ میلیون هکتار از مناطق جنگلی جهان از بین می‌روند. همچنین به رغم وجود چندین تعهد بین‌المللی برای اتمام فرآیند جنگل‌زدایی تا پایان این دهه به بیش از پنج میلیون هکتار منطقه جنگلی نیاز است که تا سال ۲۰۳۰ نیاز اتحادیه اروپا به محصولات کشاورزی برطرف شود.

“سباستین ریسو” سخنگوی سازمان صلح سبز گفت: اتحادیه اروپا متعهد شد تا سال ۲۰۲۰ مانع از ادامه فرآیند جنگل‌زدایی شود و به افزایش آن کمک نکند. در واقع جنگل‌زدایی به تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی و از بین رفتن گونه‌ها کمک کرده و باید متوقف شود.

به گزارش گاردین، پاکسازی زمین برای کشاورزی، چرای دام و تولید محصولات زیست سوخت بزرگترین عوامل جنگل‌زدایی هستند و اروپا مقصد نهایی نزدیک به یک چهارم چنین محصولاتی است که به طور غیرقانونی در زمین‌های جنگلی تولید می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید