اروپا به وعده خود عمل نکرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۹:۳۷
    کد خبر :465055

وزیر خارجه ایران در جریان دیدار خود از هند گفت: اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

به گزارش بازتاب به نقل از ینی شفق، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران که برای دیدار با مقامات هندی در این کشور به سر می‌برد، در گفتگو با شبکه خبری «ان‌دی‌تی‌وی» ضمن تاکید بر روابط تاریخی و عمیق ایران و هند، فشارهای آمریکا بر مقامات هندی بدلیل رابطه با ایران را به منزله نقض قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

وزیرخارجه ایران اظهار داشت: روابط ما با هند منحصر به مسائل اقتصادی نیست، بلکه ما نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای مشترکی از جمله در افغانستان و در حوزه خلیج فارس داریم.

ظریف همچنین به این مسئله نیز اشاره کرد که به خاطر فشارهای آمریکا، اقدامات اروپایی‌ها که قرار بود در راستای وظایف آنها در زمینه برجام و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (۲۲۳۱) انجام شوند، تحقق نیافت و آنها وعده‌های کلامی دادند اما متاسفانه این وعده‌ها را عملی نکردند.

محمدجواد ظریف در عین حال افزود: ما با دیگر کشورها اقداماتمان را پیش برده‌ایم، به ویژه در رابطه با شرکای سنتی‌مان، کشورهای همسایه‌مان عراق افغانستان، ترکیه، روسیه و همچنین با چین و هند و دیگر کشورهای آسیایی.

وزیرخارجه ایران همچنین در ارتباط با نحوه مقابله ایران و هند با فشارهای آمریکا گفت: بخش‌های خصوصی دو کشور قادر به یافتن راه‌ برای دور زدن این اقدامات غیرقانونی آمریکا خواهند بود، اگرچه می‌دانیم که اقدامات آمریکا، اقدامات غیرقانونی هستند و اینطور نیست که ما بخواهیم قانون را بشکنیم بلکه حداکثر تلاش ما برای پرهیز و دور شدن از قلدری (آمریکا) است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید