ریاض مظنونین به قتل «خاشقجی» را تحویل دهد

    کد خبر :465044

دادستاتی ترکیه اعلام کرد: ریاض باید مظنونین به قتل «خاشقجی» را به ما تحویل دهد و محاکمه آن ها نیز در استانبول برگزار خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از الجزیره، دفتر دادستاتی ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: آماده صدور کیفرخواست برای مظنونین به قتل «جمال خاشقجی» و محاکمه آن ها هستیم.

در بیانیه دفتر دادستاتی ترکیه در این خصوص آمده است: چه مظنونین را به ما تحویل داده و چه ندهند؛ همه آن ها را در استانبول مورد محاکمه قرار می دهیم.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: محاکمه مظنونین در ترکیه هم برای عربستان و هم برای عدالت بین الملل اقدامی مطلوبی خواهد بود. تا کنون اطلاعات رسمی در خصوص محاکمه مظنونین به قتل خاشقجی در عربستان دریافت نکرده ایم.

دفتر دادستاتی ترکیه در این بیانیه تصریح کرد: انچه در عربستان تا کنون در این خصوص به انجام رسیده است، رضایت بخش نیست. از ریاض می خواهیم مظنونین به ارتکاب به این اقدام را به آنکارا تحویل دهد.

گفتنی است، جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ۱۰ مهر سال جاری پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید و هنوز اطلاعی از محل دفن جنازه وی در دست نیست.

دولت ترکیه اعلام کرده است که یک فایل صوتی در اختیار دارد که حاوی آخرین مکالمات جمال خاشقجی پیش از قتل وی در داخل کنسولگری عربستان است.

مجلس سنای آمریکا نیز اخیراً بر اساس گزارشی از سازمان سیا که به این فایل دسترسی داشت، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به عنوان آمر قتل خاشقجی معرفی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید