هزینه ۴ تریلیون دلاری ازدواج کودکان برای جهان

    کد خبر :46481

کارشناسان تاکید دارند که ازدواج کودکان تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود چهار تریلیون دلار برای جهان هزینه دارد.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان اظهار داشتند: پایان دادن به معضل ازدواج کودکان می‌تواند بیش از چهار تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک کند، رشد جمعیت را کنترل کرده و زندگی میلیون‌ها زن جوان را در سراسر جهان تغییر دهد.

در این بررسی آمده است ریشه کن کردن ازدواج کودکان، اقتصاد دولت‌ها را حفظ کرده و دختران جوان را قادر می‌سازد تحصیلات خود را تکمیل کنند و در شغل‌های مناسب‌تری مشغول شوند.

به گفته کارشناسان شواهد حاکی از آن است که ازدواج کودکان نه تنها سالانه بر زندگی ۱۵ میلیون دختر تاثیر سوء می‌گذارد بلکه تاثیر اصلی و منفی آن بر توسعه اقتصادی کشورهایی است که این دختران در آنها زندگی می‌کنند. به همین دلیل ضرورت دارد دولت‌ها و دیگر سیاستگذاران، انرژی بیشتری را صرف این موضوع کنند و با اختصاص منابع لازم به معضل ازدواج کودکان تا سال ۲۰۳۰ پایان دهند.

به گفته کارشناسان با پایان دادن به معضل ازدواجِ کودکان در جهان می‌توان به از بین رفتن فقر کمک و تضمین کرد که تمامی دختران به آینده‌ای روشن‌تر دسترسی خواهند داشت.

اگرچه ازدواج کودکان در جهان روندی کاهشی پیدا کرده اما همچنان هر دو ثانیه یک دختر زیر ۱۸ سال ازدواج می‌کند. کشور نیجر از بالاترین نرخ ازدواج کودکان برخوردار است که رقم آن ۷۶ درصد اعلام شده است. در هند نیز بیش از ۲۶ میلیون دختر پیش از سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، در میان ۲۵ کشوری که بالاترین نرخ ازدواج کودکان وجود دارد یک پنجم زنان ۱۸ تا ۲۲ ساله پیش از سن ۱۸ سالگی صاحب اولین فرزند خود می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید