سالانه ۴ میلیون بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند

    کد خبر :464637

عضو انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: سالانه ۴ میلیون بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

عطا محمودپور، روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران، در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: مراقبت‌های ویژه علمی نوپا است که اوایل دهه ۸۰ در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و گسترش یافت.

وی افزود: امروز این رشته درگیر چالش‌ها و مشکلاتی شده که برطرف کردن این مشکلات جهت خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران امری ضروری است.

عضو انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: در حال حاضر ۵ تا ۶ هزار تخت مراقبت ویژه در کشور وجود دارد که ضرورت دارد این آمار افزایش یابد و البته تخت‌های پست ICU که بعد از بستری بیمار در ICU مورد قرار دارد نیز باید کمبود آن برطرف شود چرا که این دو مقوله ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران اظهار داشت: سالانه ۳ تا ۴ میلیون بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه یا ICU بستری می‌شوند که بخش اعظم این بیماران مربوط به حوادث ترافیکی هستند.

محمودپور افزود: یکی از محورهای اصلی کنگره مراقبت‌های ویژه بیماران سپسیس است که درواقع این افراد پاسخ ایمنی نامتعارف نسبت به عفونت داشته‌اند که این مشکل می‌تواند منجر به نارسایی ارگان بدن این بیماران شود و در بهترین مراکز دنیا این مشکل مرگ و میر ۳۰ تا ۷۰ درصدی به همراه دارد.

به گزارش مهر، وی گفت: مهم ترین اقدامات تشخیصی و درمانی جهت بهبود پیش‌آگهی و پیامد این بیماران جهت افزایش توان علمی و عملی پزشکان مراقبت ویژه در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

عضو انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران، خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون احیای بیماران، استفاده از محلول‌های کریستالوئید در مقایسه با کلوئید، روش‌های سلول درمانی، تصفیه خون و درمان‌های کمکی از جمله مباحثی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید