دستگیری 193 مجرم حرفه‌ای در پایتخت/برخورد پلیس با واحدهای صنفی عرضه کننده مواد محترقه

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶
    کد خبر :464532

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 193 نفر از مجرمان جرایم مختلف در تهران خبر داد.

سردار حسینی رحیمی در اجرای ششمین مرحله از طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس آگاهیتهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای این طرح که طی 48 ساعت گذشته در تهران به اجرا درآمد 193 نفر از مجرمان حرفه‌ای، باندی و محکومان فراری که در قالب 46 باند اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه 23 درصد از دستگیر شدگان معادل 62 نفر از آنان اقدام به سرقت به عنف و زورگیری کرده بودند، گفت: تا کنون 680 فقره سرقت و زورگیری از سوی این افراد کشف شده است که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم نیز ادامه دارد.

رحیمی از دستگیری 34 نفر که در قالب 10 باند اقدام به سرقت از مغازه و اماکن کرده بودند نیز خبر داد و ادامه داد: این افراد معادل 18 درصد از کل دستگیر شدگان هستند و تا کنون به 175 فقره سرقت از منزل و اماکن اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: 69 نفر از دستگیر شدگان که در 16 باند فعالیت داشتند نیز اقدام به سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو کرده بودند که تا کنون شمار اعترافاتشان از 3340 فقره عبور کرده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در مجموع سارقان دستگیر شده تا کنون به 2375 فقره سرقت و جرم مختلف اعتراف کرده‌اند، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که 126 نفر یعنی معادل 64 درصد از دستگیر شدگان نیز دارای سوابق قبلی و دستگیری از بیش از دو بار به بالا هستند.

رئیس پلیس پایتخت از کشف محموله‌های کالای قاچاق نیز در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در مجموع کالای قاچاق به ارزش بیش از 750 میلیارد ریال از سوی قاچاقچیان کشف شده است که منجر به دستگیری 17 قاچاقچی عمده شده است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: از جمله بیشترین اقلام کشف شده از این قاچاقچیان می‌توان به 10 تن پوشاک قاچاق معادل 15 هزار ثوب و 650 رول پارچه قاچاق اشاره کرد.

رئیس پلیس پایتخت از کشف مقادیر قابل توجهی مواد محترقه نیز خبر داد و گفت:‌ همکاران من در پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری طرح‌های خود برای برخورد با قاچاق و خرید و فروش مواد محترقه را آغاز کرده و همین اخیرا نیز در بازرسی از چندین انبار 15 تن مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق را کشف و ضبط کردند.

رحیمی به متخلفان و قاچاقچیان هشدار داد که پلیس به جد بر رفتار آنان نظارت کرده و در صورت عرضه هر گونه مواد محترقه در واحدهای صنفی با آن برخورد خواهد کرد.

وی درباره نظارت پلیس بر محل‌های تجمع سارقان نیز گفت: بالغ بر 31 قهوه خانه که سارقان در آن فعالیت داشتند از سوی پلیس مورد بازرسی قرار گرفته که در مجموع 21 سارق از داخل این قهوه‌خانه‌ها دستگیر شدند.

وی درباره سرقت تلفن‌های همراه نیز تصریح کرد:‌ با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه سرقت آن نیز افزایش پیدا کرد که البته با اقدامات انجام شده از سوی پلیس ضریب رشد و افزایش این سرقت‌ها متوقف شده و موارد مختلفی نیز کشف و ضبط شده است. به طوریکه در یک مورد باندی که اعضای آن اقدام به سرقت 460 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید