واردات لاستیک بازیافتی چینی متوقف شود

    کد خبر :464516

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لاستیک های بازیافتی عمر مفید کوتاه تری نسبت به لاستیک های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آنها چندین برابر دیگر لاستیک‌هاست.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، سید احسن علوی با هشدار نسبت به نبود نظارت بر واردات لاستیک گفت: متأسفانه بخشی از واردات لاستیک خودروهای سبک و سنگین از کشور چین صورت می گیرد و در این میان این نگرانی وجود دارد که بخشی از این لاستیک ها محصولات بازیافتی باشد.

وی ادامه داد: لاستیک های بازیافتی عمر مفید کوتاه تری نسبت به لاستیک های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است، زیرا آن ها لاستیک ها کهنه را جمع آوری کرده و بار دیگر برای آن عاج درست می کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ما در سال های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و در این سفر بازدیدی از مناطق صنعتی این کشور صورت گرفت، در یکی از بازدیدها ما را به نزدیکی چند روستا برده و اعلام کردند که محصولات صادرشده به ایران در این مناطق تولید می شود؛ این در حالی است که این مناطق زیرساخت های لازم را برای تولید نداشتند.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واردات لاستیک از کشور چین باید کاملا متوقف شود گفت: به نظر من کشورهای اروپایی حتی کشورهای کوچک این قاره جایگزین بهتری نسبت به چینی ها هستند و باید محصولات از این کشورها وارد شود.

علوی یادآور شد: در هفته های اخیر خبرهایی در رسانه ها مطرح شد مبنی بر اینکه شاید فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک های وارداتی کاهش یابد که این مسئله به ضرر مصرف کنندگان و مردم ما خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آزمایش و بازرسی لاستیک دو مؤلفه ای است که باید توسط سازمان های نظارتی مانند سازمان استاندارد عملیاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید