مجید شایسته: شاید برخی در بدنه ورزش با نظراتم مخالف باشند، اما سلطانی‌فر مشکلی با حضور دوباره‌ام در انتخابات ندارد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰
    کد خبر :464358

رئیس فدراسیون تنیس گفت: شاید در بدنه ورزش برخی‌ها با نظراتم مخالفت‌هایی داشته باشند، اما شخص وزیر به نظرم مشکلی با حضور دوباره‌ام در انتخابات ندارد.

مجید شایسته اظهار داشت: فدراسیون تنیس جزو معدود فدراسیون‌های ورزشی است که برنامه 5 ساله خود را تدوین کرده است. این برنامه از نیمه دوم امسال آغاز و تا سال 1401 ادامه خواهد شد. برنامه استراتژیک پنج ساله تنیس به تایید هیئت رئیسه فدراسیون نیز رسیده است؛ برنامه‌هایی که قابلیت سنجش و نظارت را دارد.

وی با اشاره به عملکرد خود در دوران مدیریتش درفدراسیون تنیس گفت: در چندسال گذشته به لحاظ سخت‌افزاری با رشد و توسعه زمین‌های تنیس روبرو بودیم. طبق آمار تعداد زمین‌های تنیس 3.5 برابر شده، این در حالی است که توسعه زمین‌های تنیس توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون تنیس ادامه داد: فدراسیون تنیس در بحث برگزاری مسابقات نیز آمار قابل توجهی دارد. در طول 8، 9 سال حضورم در فدراسیون تنیس 893 مسابقه داخلی برگزار کردیم. همچنین 793 مسابقه آزاد را در کارنامه خود داریم. برگزاری سالی 110 سری مسابقه در کشور آن هم در رده‌های مختلف سنی رکورد فوقالعاده‌ای است. نکته مهم این است که تمامی این رقابت‌ها توسط بخش خصوصی و زیر نظر هیئت‌های استانی انجام گرفته است.

شایسته یادآورشد: وضعیت بازیکنان تنیس در رنکینگ جهانی و آسیایی نیز در رده‌های مختلف سنی با رشد خوبی روبرو بوده است. در بحث کرسی‌های بین‌المللی نیز توانسته‌ایم صندلی‌هایی را در فدراسیون جهانی و آسیایی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون، از ابتدای امسال 16 هزار و 500 دلار به بازیکنانی که با هزینه خودشان در رقابت‌های بین‌المللی حضور داشته و موفقیت کسب کردند، جایزه داده‌ایم. در حال حاضر نیز اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی پیگیری می‌شود. فدراسیون تنیس بهمن ماه همچنین سه مسابقه بین‌المللی را به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند برگزار خواهد کرد.

رئیس فدراسیون تنیس اظهار داشت: مشکل ما این است که عملکرد فدراسیون همواره براساس نتایج مسابقات دیویس کاپ سنجیده می‌شود. به نظرم نباید ملاک قضاوت را تنها محدود به این رقابت‌ها کنیم. البته وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همواره این رشته را حمایت کرده‌اند. در پی این حمایت‌ها تنیس به بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های داخل سالن و بازی‌های آسیایی اعزام شد و ما با ترکیبی از جوانان در رقابت‌های مذکور حضور داشتیم؛ جوانانی که به طور حتم آینده خوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به سرپرستی‌اش در فدراسیون تنیس گفت: پس از پایان دوران 4 ساله مدیریتم در فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست انتخاب شدم تا نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات فدراسیون غیر قانونی نباشد. در بحث برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون نیز همه کارها انجام گرفته و دبیر مجمع پیگیر امور است و منتظر ابلاغ تاریخ برگزاری مجمع انتخابات هستیم.

شایسته عنوان کرد: من درباره صلاحیت خودم می‌توانم صحبت کنم که مورد تایید سیستم‌های اطلاعاتی بوده است. به لحاظ مدیریتی نیز تمام تلاشم را کردم تا در این مدت هر آنچه در توان دارم، برای خدمت به خانواده تنیس انجام بدهم. من نمی‌توانم درباره دیگر کاندیداها صحبت کنم. این که برخی نامزدها تایید صلاحیت نشده‌اند، من مقصر نیستم.

وی تصریح کرد: این که گفته می‌شود انتخابات تک کاندیدایی است، درست نیست. در صورتی که این اتفاق نیز رخ بدهد، بندی در این باره در آیین‌نامه اساسنامه فدراسیون‌ها وجود ندارد. اگرچه میدان برای انتخابات باز بود و خوشحال می‌شوم دوستان به عنوان رقبای انتخاباتی حضور داشته باشند. مراحل قانونی برای برگزاری انتخابات طی شده است. برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات نیز هرکاری از دستم بربیاید، دریغ نخواهم کرد.

رئیس فدراسیون تنیس خاطرنشان کرد: به اصرار خانوداه تنیس در انتخابات ثبت‌نام کردم. اتفاقا صبر کردم و در آخرین روز ثبت‌نام‌ اقدام به نام‌نویسی کردم. در این مدت نیز که مدیریت فدراسیون را بر عهده داشتم وجدانم راضی است که در برگزاری هرچه بهتر امور کوتاهی نکردم. در این مدت هیچ اعزامی و یا اردویی به دلیل نبود بودجه تعطیل نشده است. به هر حال در این مدت هم منتقدانی وجود داشتند که نقدهایی را وارد دانسته‌اند که برخی از آنها منصفانه و برخی مغرضانه بوده است. در هر صورت با کمال میل نقد را می‌پذیرم، البته به شرطی که در کنار این نقدها راه‌کارهایی نیز ارائه بدهند.

شایسته در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد وزارت ورزش وجوانان و داورزنی (معاون وزیر) تمایلی به حضور دوباره شما در راس فدراسیون ندارند، گفت: شنیده‌ها که زیاد است، اما اینکه این شنیده‌ها صحت دارد یا نه موضوع مهمی است. در این خصوص باید بگویم که چند جلسه‌ای که با سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان داشتم، او همواره فدراسیون تنیس را مورد حمایت قرار داده است. وی فردی اخلاق‌مدار و قانونمندی است و در جلساتی که با وزیر داشتیم نقاط انتقادی و حمایتی را نیز به ما اعلام کرد.

به گزارش تسنیم ،وی افزود: البته شاید در بدنه وزارت ورزش و جوانان برخی دوستان با نظرات و برنامه‌های بنده مخالف باشند. حالا بعضی‌ها به صراحت عنوان می‌کنند و برخی ها در لفافه، اما شخص وزیر به نظرم مشکلی در این باره ندارد و به نظرم چنین چیزهایی نباید وجود نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید