برای رسیدن به اهدافمان نیازمند به وحدت و همدلی هستیم

    کد خبر :46420

یک عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: وحدت و همدلی در مسائل کلان یک ضرورت است و منافاتی با نقدهای سازنده ندارد

حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات جهانی ، با تاکید بر ضرورت افزایش وحدت میان ایرانیان در مقابله با تخاصم‌ برخی کشورهای منطقه ،‌ اظهار کرد: با توجه به روی کار آمدن جریان‌های تندروتر در جهان ، بویژه با تغییر و تحولاتی که عربستان در سیاست خود صورت داده و محمدبن سلمان با چهره افراطی را بر مسند ولی‌عهدی نشانده است اوضاع منطقه آشفته شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به نزدیکی سیاست‌های عربستانی‌ها با سیاست‌های نتانیاهو در اسرائیل و با توجه به موضع و رویکردهای غیرمدبرانه و تند ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به منطقه می‌توان گفت که نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه کل جهان به لحاظ ثبات و امنیت شرایط مساعدی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: فضای منطقه آبستن تحولاتی است که سمت و سوی صلح و آرامش ندارد. تندرویی مثل ترامپ در ایالات متحده آمریکا ، بر سر کار بودن رادیکالیسم در منطقه با محوریت نتانیاهو در اسرائیل و وضعیت فعلی عربستان ، وضعیت سیاسی جهان را آشوب کرده است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطس ایران باید مروج صلح و دوستی باشد گفت: در واقع ایران در این شرایط باید تمام تلاش اش را بکند تا هر چه بیشتر در جهت گام بردارد که مروج صلح باشد. از یک سو باید برای هر گونه رویارویی احتمالی نظامی آماده باشد و در عین حال سیاست منزوی کردن تندروها را نیز باید در پیش بگیرد.

نقاشی سپس تصریح کرد: همه این کارها نیازمند همدلی وتلاش همه مردم کشور است. اگر همدلی و آرامش و وحدت وجود نداشته باشد این امور محقق نمی شود. این حرف بدین معنا نیست که جریان های سیاسی از فعالیت‌ها ، رقابت ها و نقدکردن محروم هستند. همه جریان های سیاسی کشور به ویژه دو جریان اصلی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از امکان نقد و رقابت سیاسی بهره مند هستند اما در عین حال در منافع کلان کشور و منافع ملی باید وحدت نظر داشته باشد.

وی ادامه داد: این امور مانع نقد و رقابت سیاسی سازنده نیست. مجموعا همه جریان های سیاسی وفادار به انقلاب و معتقد به فعالیت در چارچوب قانون اساسی عقیده دارند که تندروها باید در جهان و منطقه منزوی شوند و ایران در جهت صلح گام بردارد. همه می دانند که ایرانیان از جنگ گریزان هستند.

این عضو حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: اگر جریان‌های افراطی که بقای خود را در متشنج کردن فضای بین‌الملل می بینند صدای تفرقه و اختلاف از ایران بشنوند خوشحال می‌شوند. این در حالی است که این گروه های نسبت به جریان های اصیل دنیا در اقلیت هستند. محافظه کاران دنیا به دنبال رویارویی نظامی و یا متشنج کردن منطقه نیستند بلکه به پیشرفت و توسعه کشور خود و جهان فکر می‌کنند و آن را در گروی صلح و آرامش جهانی می بینند.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به اهدافمان نیازمند به وحدت و همدلی هستیم. از آنجایی که برخی مرادشان از وحدت و همدلی ، وحدت میان گروه خودشان است و وحدت ملی را نمی شناسند تاکید می‌کنم که وحدت به معنای عدم انتقاد کردن نیست.

نقاشی در ادامه این گفت‌گو به ارائه راه حل‌هایی برای مقابله با دو قطبی شدن جامعه پرداخت و گفت: در فضایی که عقلانیت نباشد، بگو و مگوها زیاد شده و تنش سیاسی جای عقلانیت را می گیرد. در چنین فضای پرتنشی رعایت بی طرفی از سوی نهادهایی که وظیفه شان حمایت از آزادی، حقوق و آزادی مشروع مردم است ، شرط اصلی است.

وی در همین راستا ادامه داد: مثلا نهادی مثل قوه قضاییه می بایست تعیین کننده و گسترش دهنده آزادی های مشروع همه اقشار مردم و افراد سیاسی به صورت بی‌طرفانه باشد. این عملکرد بی طرفانه موجب آرامش و امنیت همه گروه های سیاسی می‌شود و خودش مانعی برای ایجاد دو قطبی در کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: همچنین نهادهای امنیتی و نهادهای حاکمیتی که باید فراتر از نهادهای سیاسی فعالیت کنند نیز باید همین روش را مدنظر قرار دهند. قوه قضاییه را مثال زدم چرا که یکی از مهمترین نهادهایی است که عملکرد بی طرفانه آن به امنیت و آرامش کشور می انجامد.

وی در پایان یادآور شد: از سوی دیگر گروه‌های سیاسی، احزاب و جریان های مختلف هم با توجه به موقعیتی که در منطقه داریم باید منافع ملی را مورد توجه قرار داده و در عین اینکه به رقابت سیاسی می پردازند منافع کلان کشور را هم درنظر داشته و به مسائلی که به حیات یک ملت باز می گردد بی احترامی نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید