رشد ۱۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

    کد خبر :464153

تالار شیشه‌ای امروز با سبزپوشی عمده صنایع بورسی به کار خود پایان داد. بر همین اساس دماسنج بازار سهام با رشد بیش از هزار و ۶۰۰ واحدی به فعالیت خود خاتمه داد.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس تهران امروز (هجدم دیماه) در حالی چهره جدیدی از معاملات را به نمایش گذاشت، که پیش تر بسیاری از کارشناسان پیش بینی این موضوع را داشتند. بر اساس بررسی ها صورت گرفته، گردش نگاه سهامداران به سمت کالامحورهای بورسی در حالی رقم خورد، که شاهد تشدیدعرضه ها در نمادهای بانکی بودیم.

نگاه سهامداران به کالامحورها با محوریت بازارهای جهانی دور از انتظار نبود. رشد قیمت جهانی نفت برنت از روزهای آغازین سال میلادی و امیدواری به رشد تقاضا در بازار کامودیتی ها باعث شد بار دیگر نگاه ها به سهام فلزی – معدنی و پترو پالایشی بیش از قبل معطوف شود.

در جریان داد و سند های روزانه بورس تهران، ارزش معاملات با رشد ۱۱ درصدی نسبت به روز قبل به رقم ۶۶۰ میلیارد تومان ارتقا یافت. همچنین حجم معاملات بورسی نیز امروز با رشد همراه شد. به این ترتیب این مولفه با صعود ۱۹ درصدی به ۲ میلیارد و ۴۵۱ میلیون سهم رسید.

با وجود اینکه طی روزهای اخیر حجم تقاضا درنمادهای بانکی از سوی معامله گران حقیقی روند چشمگیری را طی می کرد، اما امروز شاهد جمع آوری صفوف عرضه توسط بزرگان بورسی بودیم. خالص تغییر مالکیت بورس بیش از ۱۲ میلیارد تومان ثبت شد، که این تغییر حاصل دست به دست شدن سهام از سوی معامله گران حقوقی به حقیقی بود.

حقیقی های بورس در روز سه شنبه، اوج تقاضای خود را در صنعت چند رشته ای صنعتی نشان دادند. بعد از آن محصولات شیمیایی و گروه دارویی بیشترین حجم تقاضا را به ثبت رساندند.

در میان صنایع بورسی نیز، بانکی ها به بیشترین ارزش معامله، برترین گروه بورسی شدند. دو صنعت خودرو و فراورده های نفتی در رده های بعدی برترین گروه های بورسی قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید