سخنگوی کمیسیون آموزش: لورفتن سوالات تاثیری در نتیجه امتحانات نداشته است

    کد خبر :46408

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس روند رسیدگی به موضوع لورفتن سوالات امتحان نهایی با حضور مسئولان مربوطه در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون را تشریح کرد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش اظهار کرد: در جلسه‌ای که کمیته آموزش و پرورش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و پلیس فتا برگزار کرد تمام ابعاد این قضیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مسئولان پلیس فتا گزارشی را ارائه کردند مبنی بر اینکه عده‌ای از فضای مجازی سوءاستفاده کردند تا پول‌های هنگفتی به دست آورند و سوالات سال‌های قبل را به نام سال 96 در فضای مجازی هم منتشر کرده و هم خرید و فروش کرده‌اند که تمام این عوامل دستگیر و با آنها برخورد شده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کردند که حجم وسیعی از سوالات امتحان نهایی برای هنرستان‌ها و رشته های نظری وجود دارد و برگزاری چنین امتحاناتی کار سختی است. اینکه یک مسئله کوچک هم پیش بیاید، وجود دارد.

میرزاده تصریح کرد: در یکی از استان ‌های جنوبی و در یکی از شهرهای کوچک چند دقیقه قبل از شروع امتحان طبق روال سوالات در اختیار مراقب‌ها قرار می‌گیرد که گویا از سوالات یکی از رشته‌ها عکس گرفته و فیلمبرداری شده و در فضای مجازی قرار گرفته است اما با توجه به اینکه اکثر دانش‌آموزان در جلسه امتحان حضور داشتند عملا امکان بهره‌برداری وجود نداشته است.

وی همچنین بیان کرد: بنابراین آنچه در جلسه کمیته آموزش و پرورش مطرح شد این بود که با عواملی که باعث این فضاسازی‌ها شده‌اند باید برخورد شود و جمع بندی کمیسیون نیز این بود که این مساله تاثیری در نتیجه امتحان دانش‌آموزان نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید