مدیرانی که اصل شفاف‌سازی را رعایت نکنند، برکنار می‌شوند

    کد خبر :464021

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان هفته آینده اعضای هیات مدیره و مدیرانی که در مسیر اجرای شفافیت قدم برنداشته اند از کار برکنار شده و مدیرانی که در این زمینه اقدام های لازم را انجام داده اند، تشویق می شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» در حاشیه گفت و گو با بازنشستگان آموزش و پرورش سراسر کشور امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف شرکت های زیانده زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی و اجرای اصل شفافیت اظهار داشت: مهمترین اقدامی که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام می دهیم، این است که شفاف سازی را به صورت دقیق اجرا کنیم.
وی افزود: 425 شرکت در زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی فعالند که تا 1422 عضو هیات مدیره و مدیر دارند؛ برخی از این مدیران باید بازنشسته شوند و افراد مناسب جایگزین آنها تعیین شود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این است که فیش حقوقی اعضای هیات مدیره و میزان پاداش دریافتی پایان سال و حتی خرید و فروش هایی که در قالب شرکت ها انجام می دهند را با رعایت اصول و ضوابط منتشر کند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از مدیران بازنشسته هنوز محل کار خود را ترک نکرده اند، گفت: ما برای برخورد با این مدیران دست و پا بسته نیستیم و می‌توانیم از طریق برگزاری مجامع نسبت به عزل این افراد اقدام کنیم.
وی افزود: اجرای قانون یکی از اولویت‌های اصلی ما است و طبق دستورالعملی که ابلاغ کرده ام باید قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان حتی در صندوق هایی که مشمول این قانون نمی شوند نیز اجرا شود تا بتوانیم از جوانان خلاق و پرنشاط در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

** خانوارهایی که بسته حمایتی دریافت کرده اند
شریعتمداری درباره اجرای بسته حمایتی دولت گفت: تاکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین بازنشستگان لشگری و کشوری سبد حمایتی خود را دریافت کرده اند.
این مقام مسوول ادامه داد: پس از آنها، بازنشستگان بیمه پرداز با تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از بسته حمایتی برخوردار می شده اند.
وی افزود: بیمه گذارانی که فهرست آنها در بیمه تامین اجتماعی وجود دارد و شامل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار می شوند به محض تامین بودجه از خزانه دولت، مشمول دریافت بسته حمایتی هستند که به آنها پرداخت خواهد شد؛ البته رقم این بسته حمایتی برای افراد مختلف بسته به تعداد نفرات خانوار بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان متفاوت است.
شریعتمداری یادآور شد: افرادی که سابقه بیمه ندارند و تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند نیز در نوبت بعدی دریافت بسته حمایتی هستند ولی اطلاعات این افراد باید از بانک های اطلاعاتی موجود استخراج شود و خود را نیز به سازمان های حمایتی معرفی کنند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره حذف یارانه بگیرانی که جزو دهک های پایین جامعه نیستند، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۸ دولت به مجلس پیشنهاد حذف یارانه بگیرانی حذف دهک‌های پایین جامعه نیستند را ارائه کرد و در صورت موافقت قوه مقننه با این لایحه، حذف یارانه بگیرانی که وضعیت اجتماعی مناسب دارند با همراهی استانداران و این وزارتخانه انجام و منابع حاصل از آن صرف مقابله با فقر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید