اختصاص ۳۰میلیارد تومان برای کاهش مصرف دخانیات و درمان

    کد خبر :464011

براساس گزارش عملکرد بودجه، در سال ۹۶ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌های ناشی از آن پرداخت شد.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، براساس احکام قانون برنامه ششم توسعه کشور باید ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مالیات محصولات داخلی و وارداتی دخانی، برای پیشگری و درمان بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات و توسعه ورزش به وزارت‌خانه‌های بهداشت و ورزش اختصاص یابد.

در بند ت ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه آمده است: صددرصد (100) درآمدهای حاصل از اجرای بند (الف) این ماده طی ردیف‌هایی که در بودجه‌های سنواتی مشخص می‌شود در جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند (ب) ماده (69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1393/12/4 در اختیار وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

عملکرد این بند نشان می‌دهد: در سال 1396، درآمد حاصل از ردیف درآمدی 110515 معادل 7578168 ریال بوده و اعتبار تخصیص یافته و پرداختی 299370 میلیون ریال است.

در توضیحات اجرای این حکم آمده است:‌ با توجه به عدم تحقق 27 هزار میلیارد تومانی منابع بودجه عمومی دولت در سال 96 و لزوم مدیریت صحیح مصارف بودجه در پرداخت اعتبارات اجتناب‌ناپذیری همچون حقوق کارکنان، برخی از احکام از جمله حکم این تبصره به طور کامل محقق نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید