هیوندای از طرح مفهومی عجیب ترین خودرو روباتیک سال رونمایی کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۲۸
    کد خبر :463941

گروه خودروسازی هیوندای از طرح مفهومی یک خودرو روباتیک و جذاب رونمایی کرده اند که بی شباهت به تانک نیست. البته برخی دیگر نیز معتقدند این خودرو شبیه یک حشره زرهی غول پیکر است.

به گزارش انتخاب، خودرو مفهومی هیوندای یک ماشین حرفه ای برای مناطق صعب العبور و سنگلاخ خواهد بود. این چیزی است که گروه طراح این خودرو مدعی شده اند.

درواقع بر اساس ادعای گروه سازنده، توانایی این خودرو برای حرکت در زمین حیرت انگیز است و این می تواند یک مزیت بزرگ باشد.هیوندای در سال 2019 با رونمایی از طرح مفهومی وسیله نقلیه جدید خود می تواند یکی از صعود کنندگان گروه های خودروسازی به جدول برترین های امسال باشد.

نگاهی به تصاویر مفهومی این خودرو می تواند بسیاری از موارد را روشن کند. برای مثال با مشاهده تصاویر نیز می توان تشخیص داد که این روبات مثل یک حیوان خزنده است که دارای چرخ های سنتی است. این پاها دارای چند محور از ناحیه مفصل هستند و از بخش چرخان پاها حرکت می کنند و بنابراین هیچ موضوع پیچیده ای در حرکت این خودروهای روباتیک وجود ندارد.

قرار است این خودرو در این ابعاد تولید شود: 5 فوت بلندی و 15 فوت عرض.دیوید بایرون، مدیر طراحی این خودرو می گوید: “اگر قصد دارید در مورد این خودرو نگرش بهتری داشته باشید فقط کافیست تصور کنید یک ماشین که در هیچ چاله ای گیر نمی کند و می تواند در زمین صاف و غیر صاف به راحتی حرکت کند و حتی جان مسافران جاده ای را نجات دهد. در یک مفهوم کلی می توانم بگویم این خودروف خودرویی است که به طور بالقوه می تواند خودرو نسل آینده باشد.”

انعطاف پذیری این خودرو بی نظیر ارزیابی می شود و می تواند پاهای خود را برحسب نیازهای لحظه ای بالا و پایین ببرد و تغییر حالت دهد.البته تمام این ویژگی ها می تواند برای پرسنل اورژانس یا نیروهای امدادی بسیار مفید باشد و فرصتی ویژه را برای نجات مردم فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید