آتش به اختیار؛ فرصتی مغتنم برای دانشجویان جهت افزایش ایجاد فضای باز

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۴
    کد خبر :46393

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: آتش به اختیار یک فرصت مغتنم برای دانشجویان جهت افزایش آزادی‌ها در چارچوب قانون برای پویایی و ایجاد فضای باز در دانشگاه است.
سجاد ستایشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مفهوم آتش به اختیار که از طرف رهبر معظم انقلاب مطرح شده است اظهار کرد: با توجه به لزوم نقد و بررسی عملکرد نهادهای فرهنگی داخل و خارج از دانشگاه، آتش به اختیار یک فرصت مغتنم برای دانشجویان جهت افزایش آزادی‌های در چارچوب قانون برای گفت‌وگو، پویایی و ایجاد فضای باز در دانشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که به تبیین مفهوم آتش به اختیار پرداخته بودند و آنرا در تضاد و تقابل با هرگونه بی‌قانونی دانسته‌اند، بیان کرد: بالتبع مخاطب عبارت آتش به اختیار همه تشکل‌ها و جریانات دانشجویی هستند که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز به عنوان با سابقه‌ترین تشکل دانشجویی کشور که همواره در مسیر اعتلای نظام و انقلاب حرکت کرده و خود را متعهد به مبانی آن می‌داند، برای تحقق این امر خود را مسئول و مخاطب دانسته و برای رسیدن به اهداف آن تلاش می‌کند و در همین راستا نقد و بررسی عملکرد تمامی نهادهای فرهنگی موجود در کشور که بودجه خود را از بیت‌المال اخذ می‌کنند، لازم می‌دانیم.

ستایشی ادامه داد: متأسفانه امروز با جریانی مواجه هستیم که بدون در نظر گرفتن موازین قانونی دست به حرکت‌های هتاکانه و خودسرانه‌ای می‌زند که نتیجه‌ای جز از بین بردن فضای وحدت، همدلی و وفاق در کشور نداشته و بر خلاف بیانات رهبری به دو قطبی شدن فضای کشور کمک می‌کند که نمونه‌هایی از آن را در هتاکی به رییس‌جمهوری که متکی به آرای بیش از ۲۳ میلیون نفر از مردم است در راهپیمایی ضدصهیونیستی روز قدس امسال دیدیم و یا در جای دیگر شاهد جمع‌آوری امضا در نماز جمعه و تهدید جهت جلوگیری خودسرانه از ورود زنان به ورزشگاه‌ها بودیم .

ستایشی با اشاره به حماسهوی افزود: ما از همگان می‌خواهیم از دوقطبی‌۷سازی در جامعه پرهیز کرده تا دیگر شاهد اقدامات نامبارک و وحدت‌شکنانه‌ای نظیر آنچه در روز قدس رخ داد نباشیم. طرح مسائلی نظیر رای حلال و حرام و باقی ماندن در فضای انتخاباتی، صرفا به تقویت فضای دوقطبی در جامعه منجر می‌شود. با وجود تهدیدات تروریستی، کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی تمام اقوام و مذاهب و گروه‌های سیاسی است لذا می‌بایست از اقدامات نسنجیده و تحریک‌آمیز پرهیز کرد‌. ۲۹ اردیبهشت و لزوم دریافت پیام این انتخابات گفت: جريان‌های دانشجويی باید سهم همه نهادهای فرهنگی را درباره وضعيت كنونی كشور جويا شوند و از نظر ما در این مسئله نهادهای دولتی و غيردولتی فرهنگی تفاوتی ندارند چرا که به نظر رهبری امروز مسئله فرهنگ يک امر فراجناحی است بنابراین همه بايد در برابر نقطه كنونی كه امروز هستیم پاسخگو باشند و در همین راستا لازم است علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکزی نظیر صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و سایر موسسات دولتی و غیردولتی نیز پاسخگو باشند که برای اعتلای وضعیت فرهنگی کشور فارغ از هیاهوهای سیاسی چه کرده‌اند.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بیان کرد: شهید دکتر بهشتی حاصل اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مکتبشان در سیاست و فقه از روشنگران بزرگ انقلاب اسلامی و از پشتوانه‌های مهم فکری انجمن‌های اسلامی دانشجویان بودند که علاوه بر اینکه ارتباط نزدیکی در ادوار مختلف با این انجمن‌ها داشتند، همواره راهنمای آن دانشجویان نیز بوده است. مع‌الاسف تا
امروز آنگونه که شایسته است به شخصیت این مرد بزرگ پرداخته نشده و لازم است بیشتر از گذشته به آن توجه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید