ویژه نامه ایران در شماره جدید مجله سوسایتی اتریش

    کد خبر :46390

دو فصلنامه سوسایتی اتریش Society Magazine در شماره جدید که روز گذشته منتشر شده است، بیست صفحه گزارش مصور به حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی – اسلامی و همچنین آخرین وضعیت روابط دو کشور اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، در قسمت دیباچه این گزارش متنوع که با تصاویر زیبا از آثار باستانی و اسلامی ایران مزین شده است، گزارشی تحت عنوان « جهانگردی در مسیر ترقی» به قلم رحمانی موحد معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی منتشر شده است.

در این مقاله ضمن معرفی جاذبه های گردشگری ایران، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف زیر مجموعه صنعت گردشگری تشریح و از حضور طرف‌های اتریشی برای سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های مهم در این صنعت استقبال شده است.
در ادامه این گزارش طولانی مروری بر آخرین وضعیت روابط دو کشور در چارچوب مصاحبه با دکتر عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین و دکتر فریدریش اشتیفت سفیر جمهوری اتریش در تهران انجام شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در این مصاحبه با اشاره به پیشینه طولانی و پیوندهای کهن روابط ایران و اتریش، مزایا و امتیازات متعدد جمهوری اسلامی ایران از جمله جایگاه تمدنی و فرهنگی درخشان، موقعیت ژئوپلتیکی برجسته، استقلال سیاسی ، ثبات و امنیت پایدار ، منابع متنوع طبیعی و گسترده ، زیرساخت های صنعتی قابل توجه ، دسترسی آسان به بازاهای منطقه ، نیروی انسانی جوان ، تحصیل کرده و ماهر و تدوین برنامه های توسعه بلند مدت را به عنوان فرصت‌ها و امکانات کم نظیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بالنده و نوظهور برشمرد و از برداشته شدن گام‌های بلند در جهت ارتقاء سطح روابط دو کشور در دوره جدید در ابعاد مختلف سخن گفت.

فردریش اشتیفت، سفیر وقت اتریش در تهران نیز در این مصاحبه ضمن برشمردن پیشرفت های عظیم در روابط دو کشور در سطوح مختلف، دیدار رییس جمهور این کشور از ایران را به عنوان نقطه عطف روابط دوجانبه طی سالهای اخیر برشمرد و از گسترش روابط تجاری دو کشور بویژه بعد از توافق هسته ای و برداشت شدن تحریم ها بعنوان مهمترین دستاورد دوره جدید یاد کرد.

همچنین در این مجموعه گزارش هایی به قلم ورنر فاسل آبند، وزیر سابق دفاع و رییس انجمن دوستی ایران و اتریش ، اشتفان زوتی، رییس موسسه همکاری های بین المللی علمی و تحقیقاتی آموزش عالی اتریش و کلاوس داوبک، عضو شورای منطقه 13 وین در خصوص ابعاد مختلف روابط دو کشور به رشته تحریر در آمده است.

دو گزارش دیگر تحت عناوین “گنج های پنهان” و « سرزمین هزار رنگ» با مضامین فرهنگی، تاریخی و تمدنی همراه با مجموعه ای از داده ها و اطلاعات در خصوص وضعیت اقتصادی، تجاری و موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران همراه با تصاویر زیبا از میدان امام اصفهان، باغ ارم شیراز، میدان ازادی تهران، کویر لوت، تخت جمشید و…. از دیگر بخش های این مجموعه بیست صفحه ای مجله سوسایتی در خصوص ایران را تشکیل می دهد.

مجله سوسایتی با یکصد هزار شمارگان از روز گذشته علاوه بر فروش در گیشه روزنامه فروشی های سراسر اتریش و بخش هایی از جنوب آلمان به ویژه ایالت بایرن، برای ارگان ها ، نهادها، موسسات، دانشگاهها، و سازمان های متولی امور فرهنگی، علمی ، هنری و جهانگردی اتریش و همچنین نمایندگی های سیاسی و دیپلماتیک مقیم وین ارسال می گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید