سامسونگ لپ تاپ Notebook 9 Pro و Notebook Flash را معرفی کرد

    کد خبر :463858

سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 از لپ‌تاپ بالارده‌ی نوت‌بوک ۹ پرو، مدل اقتصادی نوت‌بوک فلش و لپ‌تاپ گیمینگ نوت‌بوک ادیسه رونمایی کرد.

سامسونگ هرسال میلادی را با رونمایی از چند لپ‌تاپ در نمایشگاه CES آغاز می‌کند و به‌نظر می‌رسد که CES 2019 نیز از این قاعده مستنثی نیست. کره‌ای‌ها امروز دو دستگاه جدید را با نام‌های Notebook 9 Pro و Notebook Flash‌ به خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های خود اضافه کردند که دستگاه نخست، محصولی بالارده با لولای ۳۶۰ درجه و دومی محصولی از دسته‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌آید. در ادامه با مشخصات هریک از آن‌ها آشنا خواهیم شد.
نوت‌بوک ۹ پرو

زیر بدنه‌ی آلومینیومی با لبه‌های تراش‌خورده، نوت‌بوک ۹ پرو از نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد که در دور تا دور خود حاشیه‌هایی باریک به‌ضخامت ۶.۷ میلی‌متر می‌بیند؛ البته حاشیه‌ی پایین بسیار ضخیم‌تر از سه لبه‌ی دیگر به‌نظر می‌رسد. توان‌ پردازشی نوت‌بوک 9 پرو توسط پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7-8565U با گرافیک UHD 620 اینتل تأمین می‌‌شود و این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌‌ی رم LPDDR3 در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe NVMe همراهی می‌کند.

در اطراف لپ‌تاپ بالارده‌ی سامسونگ دو پورت تاندربولت ۳ برای انتقال سریع اطلاعات، یک پورت USB-C، یک اسلات microSD و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دیده می‌شود. انرژی مورد نیاز نوت‌بوک ۹ پرو را باتری ۵۵ وات‌ساعتی آن تأمین می‌کند که براساس ادعای شرکت سازنده با شارژ سریع سازگاری دارد و می‌تواند تا ۱۴ ساعت شارژدهی داشته باشد. به‌گفته‌ی کره‌ای‌ها اسپیکر استریوی ۱.۵ واتی لپ‌تاپ جدید در کنار فناوری Thunder Amp این شرکت، می‌تواند صدای بلند و رسایی را به گوش کاربر برساند.

همانند لپ‌تاپ‌های گذشته از خانواده‌ی نوت‌بوک ۹، دستگاه جدید نیز از استایلوس Active Pen پشتیبانی می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که قلم یادشده می‌تواند بیش از ۴۰۰۰ سطح از حساسیت فشار را تشخیص دهد که دو برابر پیکسل اسلیت گوگل و مشابه سرفیس‌پن مایکروسافت است. کره‌ای‌ها باور دارند که بسیاری از افراد از اکتیو پن استفاده خواهند کرد، بنابراین لپ‌تاپ نوت‌بوک ۹ پرو را همراه با این قلم عرضه می‌کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ چه قیمتی را برای لپ‌تاپ بالارده‌ی خود در نظر گرفته است؛ اما از آنجا که این لپ‌تاپ اوایل ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی برچسب قیمتی آن نیز مشخص شود.
نوت‌بوک فلش

نوت‌بوک فلش درون بدنه‌ی پلاستیکی خود، مشخصات فنی مشابهی با برادر گران‌قیمت خود ارائه می‌دهد. لپ‌تاپ اقتصادی سامسونگ با نمایشگر ۱۳.۳ اینچی فول اچ‌دی، پشتیبانی از وای‌فای 802.11ac 2×2 گیگابیتی، یک حسگر اثر انگشت و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هوم به‌دست مشتریان خواهد رسید. نوت‌بوک فلش در دو نسخه قابل سفارش خواهد بود: نسخه‌ی پایه با قیمت پایه‌ی ۳۵۰ دلاری از پردازنده‌ی Celeron N4000 اینتل استفاده می‌کند؛ اما با پرداخت ۵۰ دلار هزینه‌ی بیش‌تر، می‌توان به پردازنده‌ی بهتر Pentium Silver N5000 دست پیدا کرد. هر دو نسخه با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC به‌دست کاربر خواهند رسید.

لپ‌تاپ اقتصادی نوت‌بوک فلش دو پورت USB-C، یک پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0، یک پورت HDMI، یک درگاه microSD و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باتری ۳۹ وات‌ساعتی لپ‌تاپ براساس ادعای سامسونگ تا ۱۰ ساعت شارژدهی خواهد داشت؛ اما در آن خبری از شارژ سریع نخواهد بود، به موارد یادشده می‌توان وب‌کم غیر اچ‌دی لپ‌تاپ را نیز می‌توان نام برد. نوت‌بوک فلش از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) در ایالات متحده‌ی آمریکا و از طریق وب‌سایت آمازون و سامسونگ برای فروش در دسترس خواهد بود.

مشخصات فنی سامسونگ نوت بوک فلش
مشخصات فیزیکی
وزن 1.4 کیلوگرم
پردازنده
پردازنده مرکزی اینتل Pentium Silver N5000
فرکانس کاری پردازنده 1.10GHz تا 2.7GHz
حافظه‌ی کش 4 مگابایت
پردازنده‌ی گرافیک اینتل UHD Graphics 605
حافظه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی فاقد حافظه‌ی اختصاصی
حافظه
حافظه‌ی رم 4 گیگابایت
حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64 گیگابایت
نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC
صفحه نمایش
اندازه صفحه‌نمایش 13.3 اینچ
رزولوشن 1080 × 1920 – Full HD
نوع پنل LED
صفحه‌نمایش لمسی خیر
اتصالات
بلوتوث بله
تعداد درگاه USB 3.0 Type A 1
تعداد درگاه USB 2.0 Type A 1
درگاه USB Type C بله
جک هدفون/میکروفن بله
اتصالات
HDMI بله
سایر
اسپیکر اسپیکرهای استریو با توان 1.5 وات
وبکم بله
حسگر اثر انگشت بله
کارت‌خوان بله
حجم باتری باتری با ظرفیت 39 وات‌ساعت
عمر باتری (ساعت) 10 ساعت
سیستم عامل ویندوز 10 هوم
درگاه قفل امنیتی بله
قیمت جهانی 349 دلار

نوت‌بوک ادیسه

سامسونگ نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از لپ‌تاپ گیمینگ نوت‌بوک ادیسه را نیز با خود به نمایشگاه CES امسال آورده است، این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080، پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی NVMe SSD در کنار هارد درایو یک ترابایتی استفاده می‌کند. در حال حاضر قیمت لپ‌تاپ گیمینگ سامسونگ مشخص نیست؛ اما عرضه‌ی آن از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید