طرح کاهش سطوح معاونت‌های شهرداری ارتباطی با کاهش نیروی انسانی ندارد

    کد خبر :463831

رییس کمیته ساختار و منابع انسانی شورای سلامی شهر تهران در ارتباط با طرح کاهش سطوح معاونت های شهرداری گفت: در ۱۲ سال گذشته تنها ۳۷ درصد به تعداد کارکنان شهرداری اضافه شده اما قریب به ۴۰۰ درصد افزایش در سطوح سازمانی مدیریتی هم در شهرداری و هم در سازمان‌های تابعه را شاهد بودیم. این رشد ۴ برابری در مقایسه با رشد ۳۷ درصدی به تنهایی دلیلی بر صحیح بودن این طرح است.

سید حسن رسولی با اشاره به طرح کاهش سطوح معاونت‌ها در شهرداری تهران گفت: این طرح با امضای ۱۶ نفر از اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری بر کوچک سازی ساختار سازمانی به خصوص در سطح معاونت‌ها از ۹ حوزه فعلی به حداکثر ۶ حوزه و نیز حذف پست‌های سازمانی فاقد ماموریت و زائد مانند قائم مقام، مشاور و جانشین به صورت عادی در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن رای آورد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته هنگامی که شورا ورود به جزییات کرد با امضای تعدادی از همکاران اصلاحاتی به کلیات اضافه شد و مشمول اصلاح قرار گرفت.

رییس کمیته ساختار و منابع انسانی شورا گفت: بر این اساس بند یک و دو طرح کاهش تعداد معاونت ها از ۹ سطح به ۶ سطح و نیز حذف پست‌های سازمانی سه گانه دچار تغییر شد، بدین صورت که شهرداری موظف شد گزارش ارزیابی مطالعات کارشناسی انجام شده در ارتباط با نظام تقسیم کار و سازو کار انجام هماهنگی بین حوزه های مختلف معاونت ها و کاهش آن و نیز هم در ستادهای سازمانی شهرداری تهران و هم در مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها را به شورا ارائه کند.

رسولی افزود: در بند دو نیز اصلاحیه‌ای صورت گرفت بدین صورت که تعداد سازمانها و شرکتهای تابعه به گونه‌ای از طریق ادغام و انحلال و سایر روش‌های مشابه کاهش یابد تا از این طریق به میزان ۱۵ درصد از بار مالی تحمیل شده بر شهرداری از سال ۹۸ برای تامین هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات ۴۶ گانه شهرداری کاسته شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: به عبارتی کلیات طرح که همانا معین کردن حد و اندازه شهرداری است پابرجاست ولی پیشنهاد جایگزین رای آورد.

سید حسن رسولی افزود: ساختار متورم و ناکارآمد مملو از موازی کاری و تداخل‌ها و تزاحم‌ها از جمله مشکلات اصلی شهرداری تهران به شمار می آید که باعث کاهش میزان اثر بخشی و کارآمدی خواهد شد.

رییس کمیته ساختار و منابع انسانی شورای شهر گفت: در ۱۲ سال گذشته تنها ۳۷ درصد به تعداد کارکنان شهرداری اضافه شده اما قریب به ۴۰۰ درصد افزایش در سطوح سازمانی مدیریتی هم در شهرداری و هم در سازمان های تابعه را شاهد بودیم. لذا این امر نشان می دهد که این ساختار بیشتر مدیر محور تعریف شده و در طرح طبقه بندی مشاغل مزایایی که تعلق می گیرد تحت تاثیر پست های مدیریتی است و لذا این رشد ۴ برابری در مقایسه با رشد ۳۷ درصدی به تنهایی دلیلی است بر صحیح این بودن این طرح.

به گزارش ایسنا، رسولی در ادامه تاکید کرد: این طرح به هیچ عنوان در ارتباط با کاهش نیروی انسانی شهرداری نیست بلکه در ارتباط با کاهش سطوح سازمانی و کوچک سازی ساختار شهرداری تهران است.

وی اظهار کرد: این طرح نقاط مثبت و آثار بسیار ارزنده ای برای مصالح و منافع شهر دارد، اما بدون شک در داخل حوزه مدیریت شهری و در بین همکاران به ویژه کسانی که از گزند انجام این الزام جایگاه سازمانی شان دچار دگرگونی می شود با مخالفت های جدی مواجه خواهیم بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خاطر نشان ساخت: البته ماده ۸۵ آیین نامه استخدامی شهرداری ها مصوب دولت موقت برای آن دسته از پست های سازمانی که از طریق اصلاح ساختار پست هاشون حذف می شود تعیین تکلیف کرده است.

رسولی گفت: این افراد در صورت حذف پست های زائد در شهرداری باقی می مانند و اگر این اصلاح ساختار در حد کوچک سازی سازمان به تصوب نهایی برسد و هیات تطبیق هم نظر شورا را تایید کند تکلیف افراد و شاغلین در این پست ها مشخص شده و ابهامی وجود ندارد. ما نیز در کمیسیون برنامه و بودجه و هم کمیته ساختار و منابع انسانی تا حصول به نتیجه این طرح را دنبال خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید