بررسی موضوع”حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد” در جلسات هفته جاری کمیسیون آموزش

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
    کد خبر :46380

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی موضوع”حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد” با حضور رئیس این دانشگاه و وزیر علوم خبر داد.

میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حذف رشته محل های دانشگاه آزاد، اظهار کرد: شاید از نظر وزارت علوم بحث گسترش بی رویه دانشگاه ها زیر سوال باشد اما بحث کلی این است که نباید در تمام دانشگاه‌ها این اتفاق می افتاد. در هر حال اینکه بخواهیم یک شبه تصمیم به حذف رشته ها بگیریم قطعا غیرکارشناسی است و به دنبال آن نارضایتی را در مردم ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل عظیمی که در دانشگاه آزاد وجود دارد نمی توان یک شبه تصمیم به حذف رشته ها گرفت. به هرحال تعداد قابل توجهی اساتید، اعضای هیئت علمی، کارکنان و … وجود دارند و انجام چنین کاری به سادگی نیست.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم که زمینه اشتغال بسیاری از رشته‌ها مانند کشاورزی و دامپروری که کمتر در شهرهای بزرگ وجود دارد را به مناطقی منتقل کنیم که امکان توسعه آنها وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: به هرحال این تصمیم نیاز به تجدید نظر دارد و امیدواریم با تعاملی که بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم است این مشکل حل شود.

میرزاده در پایان اظهار کرد: البته طی هفته جاری با توجه به رویه عادی کار کمیسیون، رئیس دانشگاه آزاد و وزیر علوم برای بررسی موضوعات مربوطه این دو دستگاه در کمیسیون آموزش حضور دارند که در حاشیه مسئله حذف رشته محل‌ها نیز به احتمال زیاد مطرح می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید