وضعیت نامشخص نمایندگان ایران برای بسکتبال باشگاهی غرب آسیا

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
    کد خبر :463653

ایران می‎تواند با دو نماینده در مسابقات بسکتبال باشگاه‎های غرب آسیا شرکت داشته باشد اما وضعیت تیم‎ها و حتی مدافع عنوان قهرمانی برای این رقابت‎ها مشخص نیست.

هر سال با برگزاری مسابقات باشگاهی بسکتبال در منطقه غرب آسیا، دو نماینده این منطقه برای حضور در مسابقات باشگاه های آسیا مشخص می شوند. سهمیه بسکتبال ایران برای دوره جدید این رقابت ها دو تیم است اما عدم فعالیت قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، ابهام در وضعیت نمایندگان ایران برای اعزام به این رقابت ها را موجب شده است.

به طور معمول قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر نمایندگان اعزامی بسکتبال ایران به مسابقات باشگاهی غرب آسیا هستند این در حالی است که شهرداری تبریز و مهرام تهران که سال گذشته عنوان های اول و دوم لیگ برتر را از آن خود کردند در فصل جاری این رقابت ها حضور ندارند.

غیبت این دو تیم، فرصت را در اختیار دیگر تیم ها گذاشته تا از سهمیه ایران برای حضور در مسابقات باشگاه های غرب آسیا استفاده کنند. در این میان اولویت با تیم های پتروشیمی بندرامام و صنعت نفت آبادان است که سال گذشته به ترتیب جایگاه های سوم و چهارم لیگ برتر را از آن خود کردند.

اتفاقا پتروشیمی بندرامام نماینده ایران در دوره گذشته رقابت های باشگاه های غرب آسیا بود که اسفندماه سال گذشته در بیروت برگزار شد. پتروشیمی در آن رقابت ها به عنوان قهرمانی دست یافت و همراه با الریاضی لبنان سهمیه غرب آسیا را برای مسابقات باشگاه های آسیا به دست آورد. این تیم مهرماه امسال هم با وجود شرایط نه چندان مناسبی که به واسطه در اختیار داشتن ترکیب نصفه و نیمه برای تمرینات آماده سازی با آن مواجه بود در مسابقات باشگاه های آسیا به میزبانی تایلند شرکت کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

پتروشیمی در این فصل از مسابقات باشگاهی ایران حضوری قابل توجه داشته است به طوری که تا پایان هفته هشتم به عنوان تنها تیم بدون باخت صدرنشین جدول رده بندی است. گفته شده مدیران این تیم از اعزام دوباره تیم به مسابقات باشگاه های غرب آسیا استقبال کرده اند با این حال هیچ اعلام آمادگی رسمی به فدراسیون نداشته اند. همان طور که مسئولان صنعت نفت آبادان نسبت به شرکت در این رقابت ها هیچ واکنشی مبنی بر موافقت یا مخالفت با آن نداشته اند.

این در حالی است که فدراسیون بسکتبال پیشنهاد حضور در مسابقات باشگاه های غرب آسیا را به صورت رسمی به دو تیم پتروشیمی و صنعت نفت مطرح کرده است. مشابه این پیشنهاد به شیمیدر که بعد از چند دوره غیبت، امسال در لیگ برتر حاضر شده است نیز ارائه شده اما این تیم تهرانی هم هنوز پاسخ خود را نسبت به پیشنهاد دریافتی فدراسیون اعلام نکرده است.

ورژ آبکاریان مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفتگو با مهر ضمن تایید این مطلب گفت: به هر سه تیم پتروشیمی، صنعت نفت و شیمیدر نامه زده و پیشنهاد اعزام تیم به مسابقات باشگاه های غرب آسیا را اعلام کرده ایم اما تا به امروز نامه ای رسمی از این سه تیم دریافت نکرده ایم.

وی تصریح کرد: ظاهرا مدیران پتروشیمی مشکلی برای اعزام تیم ندارند و از پیشنهاد مطرح شده استقبال هم کرده اند اما زمانی موضوع برای ما سندیت پیدا می کند که نامه ای رسمی دریافت کنیم.

به گفته مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال هنوز کنفدراسیون غرب آسیا (وابا) زمان و محل دقیق مسابقات باشگاهی این منطقه را مشخص نکرده اما قطعا تصمیم گیری در این زمینه برای یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید