“شرکت ملی پالایش در نظارت و کنترل قاچاق سوخت کوتاهی می‌کند”

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۷:۵۰
    کد خبر :463304

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنترل، نظارت و ممانعت از قاچاق سوخت کوتاهی می‌کند.

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو باتسنیم، با اشاره به حجم گسترده قاچاق سوخت از کشور، اظهار داشت: متأسفانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت مدیریت لازم را اعمال نکرده و در نتیجه عدم مدیریت باعث افزایش قاچاق سوخت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنترل، نظارت و ممانعت از قاچاق سوخت کوتاهی می‌کند، افزود: متأسفانه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، علی‌رغم تذکرات متعدد در زمینه سوء مدیریت این شرکت پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشکلات متعددی را برای CNG‌ها و تامین سوخت برای ماشین‌آلات کشاورزان و همچنین تامین سوخت برای دامداران به منظور گرم کردن دامداری ایجاد کرده است، تصریح کرد: به همین دلیل باید مدیریت ناصحیح را مشکل اصلی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دانست.

بختیار با اعتقاد به اینکه تعامل میان جایگاه‌داران و مجموع نظام توزیع در حوزه‌های سوخت مایع، CNG و… به‌عنوان بخش خصوصی به درستی برقرار نیست، اظهار کرد: عدم تعامل صحیح میان جایگاه‌داران و مجموع نظام توزیع گرفتاری‌های بسیاری را ایجاد کرده و میزان قاچاق گازوئیل و بنزین روز به روز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: در زمینه سوء‌مدیریت شرکت ملی فراورده‌های نفت تذکراتی به مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داده شده که متاسفانه تا‌کنون اقدام جدی انجام ندادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید