مطالبات معلولان از رئیس جدید سازمان بهزیستی

    کد خبر :463299

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی مطالبات جامعه معلولان را مطرح کرد.

علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان بهزیستی کشور، بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد و گفت: انجمن حمایت از حقوق معلولان و سایر نهادهای مردم نهاد معلولان کشور آمادگی دارند تا سازمان بهزیستی را در جهت ارتقای کیفیت زندگی معلولان یاری دهند.

وی در مورد مسکن خانواده‌های بیش از دو معلول نیز اظهار کرد: از “قبادی‌دانا”، رییس جدید بهزیستی می‌خواهیم تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و خانواده‌هایی که دارای دو معلول و بیشتر هستند حتما صاحب خانه شوند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان همچنین از رئیس سازمان بهزیستی خواست تا در جهت توانمندسازی معلولان، اقدامات موثری در سازمان بهزیستی و معاونت توان‌بخشی انجام دهد و در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه معلولان زیادی که دارای قابلیت‌های زندگی اجتماعی هستند در مراکز نگهداری زندگی می‌کنند، اما چنانچه سازمان بهزیستی اقدامات توانمندسازی را انجام دهند این افراد می‌توانند به جای زندگی در مراکز در مجامع شهری یا روستایی به عنوان نیروی مولد و کارآمد زندگی مستقل داشته باشند.

محمودنژاد همچنین از رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست تا هزینه‌های دانشجویی معلولان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی به موقع پرداخت شود تا دانشجویان معلول با مشکلات ثبت نام و امتحانات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه از فروردین امسال تا کنون قیمت ویلچر ۳ برابر شده است، تصریح کرد: قیمت یک ویلچر با کیفیت عادی حداقل دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد در صورتیکه هزینه پرداخت شده از سوی سازمان بهزیستی تنها ۸۰۰ هزار تومان است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان همچنین با بیان اینکه از قبادی‌دانا خواستیم تا افراد معلول که به نوعی سبد حمایتی کالا به آنها تعلق نمی‌گیرد از این سبد حمایتی بهره‌مند شوند گفت: رییس بهزیستی نیز پاسخ داد «با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در مورد توانمندسازی معلولان، سعی می کنیم تا سبد کالای معلولان را از طریق معاونت اجتماعی وزارت رفاه پیگیری کنیم و از اندیشه‌های سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش کیفیت زندگی معلولان استقبال می کنیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید