چگونگی تأمین منافع ملی ایران در قرارداد با پژو

    کد خبر :462951

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه پژو سرمایه و تکنولوژی به ایران آورد و آنها را بعد از ترک قرارداد در ایران گذاشت و رفت، گفت: خودروهای این قرارداد را در داخل تولید می کنیم.

هاشم یکه زارع در حاشیه سومین نمایشگاه خودرو و قطعات در جمع خبرنگاران با اشاره به سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران، گفت: در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید شود که بر این اساس در مورد اول، خودروی پژو ۳۰۱ سال آینده بدون حضور این شرکت فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این خودرو داخلی سازی شده و در اسفند سال ۹۸ به بازار عرضه خواهد شد که البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.

وی در خصوص داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت می گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و بر این اساس ساخت پژو ۲۰۰۸ در داخل در مرحله بعد قرار دارد.

یکه زارع در پاسخ به سؤال مهر مبنی بر اینکه آیا شرکت پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می کند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می شود، خاطرنشان کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد که سرمایه گذاری او نیز هم اکنون در ایران وجود دارد ، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورد که آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اوضاع فعلی قطعه سازان را نباید نگاه کرد و همیشه وضعیت به شکل فعلی باقی نمی ماند، بلکه باید در قالب یک پکیج به موضوع نگاه کرد و توجه داشت که در صنعت خودرو عوامل دیگری نیز اثرگذار هستند که از جمله آن قیمت خودرو و مناسبات بانکی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم داخلی از سوی ایران خودرو در حال پیگیری است، گفت: برای اجرای پلتفرم داخلی حداقل دو سال و نیم زمان نیاز است که هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سؤالی مبنی بر موعد تحویل خودروهای ۲۰۰۸ نیز گفت: خریداران ۲۰۰۸ به نوبت در حال دریافت خودروهای خود هستند و طبق قرارداد خسارت ها و جریمه های تأخیر خود را دریافت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید