توسط عبدالرحمن آل ثانی صورت گرفت؛

پاسخ قاطع قطر به عربستان، امارات و بحرین

    کد خبر :46273

وزیر امور خارجه قطر گفت: فهرست درخواست‌ها از قطر قابل مذاکره نیست، زیرا استقلال و حاکمیت ما را به چالش می کشد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در اظهاراتی در واشنگتن گفت: ما نمی توانیم شاهد یک درگیری دیگر در منطقه باشیم. محاصره قطر به طور واضح اقدامی تجاوزکارانه به حاکمیت کشور قطر و نقض جدی قوانین و مقررات بین المللی است. دشمنی با قطر سوالات زیادی را در اذهان همگان ایجاد کرده است، به ویژه اینکه این سوالات بیشتر پس از بیانیه کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر تنافضات زیادی را به وجود آورده است. آنها قطر را به حمایت و مخالفت از برخی از گروهها متهم کرده اند. از این رو باید بگویم که اتهاماتی که به قطر نسبت داده شده است، کاملا بی اساس هستند.

وی افزود: پاسخ قطر حساب شده، هدفمندانه و شفاف بوده است. ما حاضریم که درباره هرگونه ادعاهای مشروع همسایگانمان با آنها مذاکره کنیم اما ما بر سر حاکمیت و استقلال خود هیچ مذاکره ای نمی کنیم. همانطور که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خودش این موضوع را تایید کرده است، عمل به درخواست هایی که این کشورها مطرح کرده اند، کار بسیار دشواری است.

وزیر خارجه قطر گفت: برخی از درخواست های این کشورها استقلال و حاکمیت ما را به چالش می کشد. ما شاهد فهرستی از درخواست ها نیستیم بلکه شاهد تلاشی واضح برای تضعیف سیاست خارجی و حاکمیت ملی خود هستیم. همانطور که یکی از کشورهای همسایه ما اعلام کرده است، این فهرست قابل مذاکره نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید