روایت شمخانی از پیغام جدید آمریکا به ایران

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲
    کد خبر :462531

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در سفرم به افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می‌خواهد با شما مذاکره کند.

امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، زمان برگزاری این همایش را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و جهان به دو دسته تقسیم شده که عده ای به دنبال بی ثباتی منطقه هستند و در مقابل محور مقاومت قدرت گرفته و ثبات افرین است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید شادی پیروزی های جبهه مقاومت را با مردم تقسیم کرد افزود: آمریکایی ها ۷ تریلیون دلار برای نابودی دولت قانونی یک کشور هزینه می کنند و در مقابل، کمک ما به کشور های منطقه را هدر دادن سرمایه ملی و دخالت در امور کشور ها می‌نامند.

شمخانی ادامه داد: سیاست ایران مخالفت جدی با تجزیه کشورها و حفظ امنیت منطقه و مبارزه جدی با هر نوع تروریسم و همکاری و تعامل با کشورها است.

شمخانی با اشاره به رفتار دولت آمریکا در خروج از برجام، پیمان آب و هوایی پاریس، جنگ اقتصادی با چین و اروپا و خروج از یونسکو به دلیل حمایت این سازمان از فلسطین گفت: آمریکا امروز با دو نوع خروج اختیاری و اجباری روبرو است، خروج از سوریه به اجبار صورت گرفت و به دلیل شکست استراتژی های آنها بود، آنها در افغانستان نیز شکست خورده و احساس کرده اند که ۱۷ سال حضور آنها در افغانستان هیچ دستاوردی برای آنها نداشته و تروریسم و مواد مخدر چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: در سوریه نیز راهبرد آمریکا شکست خورده و به بن بست رسیده اند و چاره ای جز خروج و ترک این کشور ندارند، در عراق نیز داعش حضور فیزیکی ندارد و عراق خطر تجزیه را دور و ارتش و نیروهای مردمی را برای دفاع از خود دارد، به همین دلیل باید در تاریکی و با آن وضع، شبانه به عراق سفر کنند، در واقع این وضعیت بی ثبات سازان منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به سیاست های آمریکا در منطقه و ایجاد داعش و نا امنی و کشتار مردم منطقه تصریح کرد: آمریکایی ها جایی در منطقه ندارند اما همچنان دست از دشمنی با انقلاب اسلامی ایران و مردم مظلوم یمن و عراق برنمی دارند، اما از طرف دیگر مدال افتخار برای ملت ایران است که به کمک مردم منطقه رفتند و تبدیل به قدرت منطقه ای شدند این یک واقعیت است و باید جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را با شکوه برگزار کرد.

شمخانی ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل شکست های مختلف موج چهارم تحریم را علیه ایران به کار گرفتند اما آنها در گذشته نیز این راهبرد را آزموده بودند و البته شکست خوردند، در زمان دموکرات ها آنها تمام تلاش خود را انجام دادند تا دانش هسته ای و پیچ و مهره هسته ای ایران را جمع کنند ولی نتوانستند، پس پیشنهاد مذاکره دادند و گفتند ما حق غنی سازی را به شما می‌دهیم و برجام شکل گرفت، اما ترامپ همه توافق ها را زیر پا گذاشت.

وی افزود: امروز نیز آنها حرف از مذاکره می زنند، در افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می خواهد با شما مذاکره کند اما ایران با آنها مذاکره نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید