واکنش آقای وزیر به دستگیری سلطان کاغذ

    کد خبر :462165

وزیر ارشاد توضیحاتی درباره دستگیری سلطان کاغذ ارائه کرد و این مسئله را نسبت به شش ماه اول سال دارای نظارت قوی‌تری دانست و افزود:ممکن است تخلفات دیگر را هم پیدا کنیم.

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه جایزه فیروزه در مورد دستگیری سلطان کاغذ نیز اظهار کرد: در طول چندماه گذشته کارگروهی با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس شکل گرفت و در شش ماه اول مسیر خود را در جهت ثبت سفارش و تخصیص ارز طی نمود.

وی ادامه داد: احساس می‌شد پاره‌ای از اتفاقات که با تدبیر درست همراه نبوده است رخ داده و از همان زمان مجموعه دستگاه‌های دولتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسانی را که توانسته بودند ارز را دریافت کنند بررسی کرد و شرایط آنها را با مامورین انتظامی و قضایی در میان گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با این همکاری بین مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی مسیرهایی طی شد و پرونده شخص ذکر شده هم در دستگاه قضایی باز است و ما می‌دانیم که ارز سرمایه ملی است و وقتی ارزهایی با عنوان کالای اساسی در اختیار افراد قرار می‌گیرد برای تسهیل امور است و حتما کسانی که واردکننده کالاهای اساسی با این ارزها هستند بیشتر باید به این موضوع اهمیت بدهند.

صالحی در پایان گفت: در سه ماه اخیر براساس سامانه به طور شفاف نحوه استفاده ارز برای خرید کاغذ را رصد کردیم و افرادی که ارز آنها تایید یا تخصیص داده شده کامل مشخص شدند. همچنین نسبت به شش ماه اول سال نظارت قوی‌تر شده که خوشبختانه پرونده‌ی قضایی واردکننده کاغذ با عنوان سلطان کاغذ نیز جز همین بخش نظارتی دقیق است و مسیر همچنان باز است و ممکن است تخلفات دیگر را هم پیدا کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید