پشت پرده بازداشت و آزادی محمد رحمانیان کارگردان تئاتر

    کد خبر :462130

محمد رحمانیان در حالی صبح امروز بازداشت و آزاد شد که ظاهراً دلیل احضار او، پرونده تشکیل شده پیرامون «کنسرت-نمایش ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» بوده است؛ اما این نمایش چه بود و چرا این کارگردان سینما و تئاتر را در این شرایط قرار داد؟

به گزارش تابناک؛ محمد رحمانیان کارگردان سینما و تئاتر در دادسرای 21 ارشاد بازداشت شد اما ساعتی پیش با قرار کفالت آزاد شد. موضوع احضار رحمانیان پرونده مفتوح پیرامون «کنسرت-نمایش ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» است؛ نمایشی که آذر تا دی 1396 روی صحنه رفت و اکنون مراحل رسیدگی به شکایت پیرامون آن در حال پیگیری است. رحمانیان زمستان 1396 قصد خروج از کشور را داشته که به او اطلاع داده می‌شود باید به دادسرای ارشاد مراجعه کند و پیگیر پرونده‌اش باشد.

در کنسرت-تئاتر «ترانه های قدیمی: پیکان جوانان» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رفت، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، هومن برق نورد، مهدی ساکی، احسان کرمی، هانا کامکار و… بازی می‌کردند و رضا یزدانی، احسان کرمی و هانا کامکار روی صحنه می‌خواندند. به نظر می‌رسد موضوع به تک‌خوانی هانا کامکار در بخش‌هایی از این تئاتر مربوط می‌شود که پیش از این نیز درباره آن نقدهایی مطرح شده بود.

این نمایش در هفت اپیزود «روس‌ها می‌آیند»، «سینما اسکار و چند شیشه پپسی…»، «مهرآبادِ خصوصیِ من»، «در پناهِ باغ آلبالو»، «یک شب از شبهای شعرِ گوته»، «فانفارسوزی» و «همین امشب، همین حالا…» اجرا شد که هانا کامکار در اپیزود دوم و ششم حضور داشت. دادسرای 21 ارشاد معمولاً رسیدگی به پرونده‌های منافی عفت عمومی و غیراخلاقی را رسیدگی می‌کند و پرونده‌های با موضوع فرهنگی معمولاً در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود.

معمولاً در رسیدگی به پرونده‌های اینچنینی برای متهم قرار صادر می‌شود و رحمانیان نیز در این پرونده با قرار کفالت آزاد شده است. رحمانیان از توضیح درباره جزئیات پرونده پس از صدور قرار کفالت و آزادی، اجتناب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید