تشدید مواضع ضد ایرانی مسئولان اردن

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۵۴

در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی دولت اردن، امروز نیز یک نماینده پارلمان این کشور اخراج سفیر ایران را خواستار شد.

«صالح العرموطی» از فراکسیون پارلمانی اخوان‌المسلمین در جلسه امروز یکشنبه پارلمان مدعی شد که اظهارات مقامات ایران اهانت به رهبران اردن است.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، العرموطی مدعی شد «به دور از دیپلماسی و عرف بین‌المللی است که کشورها ، آنگونه که ایران انجام داد ، به یکدیگر اهانت کنند».

وی در ادامه با اشاره به اینکه اظهارات مقامات ایران باعث تحریک احساسات اردنی‌ها شده است، از دولت خواست تا سفیر ایران را از امان اخراج کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن علیه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده بی مایگی و عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است. صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر کنند.

«محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن در واکنش به این سخنان قاسمی، ضمن بیان سخنان اهانت‌آمیز به مسئولان کشورمان،‌تهران را به دخیل بودن در مشکلات راهبردی منطقه متهم کرده بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید