هزینه ۴ میلیاردی برای سریال مینو

    کد خبر :461965

عوامل سریال «مینو» در یک نشست خبری درباره مسایل مختلف و ویژگی های این سریال سخن گفتند.

عوامل سریال «مینو» به کارگردانی امیر پوروزیری امروز یکشنبه ۱۶ دی ماه در نشست خبری این سریال که در سازمان اوج برگزار شد، حضور یافتند و درباره مسایل مختلفی سخن گفتند.

این نشست با حضور امیر پوروزیری کارگردان، مهدی همایون فر تهیه کننده، سلمان فرخنده نویسنده و بازیگر، آرش خلاق دوست مدیر تصویربرداری، عباس غزالی و مهدیه نساج بازیگر همراه شد.

مهدی همایون فر تهیه کننده سریال در ابتدای نشست گفت: دوست داشتم درام عاشقانه‌ای در دوران جنگ بسازیم. جنگ فضای مردانه ای داشته است و بیشترین حضور زنان در این فضا به زمانی برمی گردد که بعثی ها به خرمشهر حمله کردند. در آن دوره مردم با امکانات محدود در مقابل ارتش عراق ایستادند و ما در تاریخ جنگ زنانی را داریم که اسلحه به دست گرفتند و مبارزه کردند و همین موضوع زمینه داستان سریال «مینو» را فراهم کرد.

پوروزیری نیز در ادامه اظهار کرد: طرح اولیه «مینو» بسیار شبیه به مستند بود. ما خواستیم یک داستان عاشقانه از آدم های معمولی داشته باشیم که کمتر به آنها پرداخته شده است. ما قهرمان های بزرگی داریم که اسم شان جایی شنیده نشده است و پرداختن به اینها برای ما جذاب بود.

وی درباره تغییر نام این سریال به «مینو» عنوان کرد: سریال ابتدا «آشوب» نام داشت اما چون سریال دیگری با همین نام وجود داشت نام سریال را به «مینو» تغییر دادیم. ظاهرا انتخاب نام زن ها برای سریال ها در دوره ای ممنوع شده بود ولی خدا را شکر برای ما مشکلی پیش نیامد.

غزالی نیز در سخن کوتاهی بیان کرد: این کار فیلمنامه پرکششی داشت و از معدود سریال هایی بود که از قسمت اول قصه آن شروع می شد و نیازی نبود چند قسمت بگذرد تا با قصه و اتفاقات مواجه شویم.

نساج نیز در ادامه گفت: حضور در این سریال تجربه ای تکرارنشدنی برای من بود چون اولین نقش اصلی من در این سال ها بود.

خلاق دوست مدیر تصویربرداری سریال بیان کرد: زندگی ما متولدان دهه ۵۰ با جنگ گره خورده است.

دربخش دیگری از این نشست پوروزیری درباره پخش تصاویری که در آن موهای پروانه معصومی بیرون بوده است، توضیح داد: تصویر واقعی تر از مردم برای خودشان دلنشین است. گاهی به من می گفتند فلان کار ممنوعیت تلویزیون است اما خودم در این جامعه زندگی می کنم و می دانم چه چیزی خط قرمز است. در واقع ما در این کار نشان دادیم که چه چیزی خط قرمز است و چه چیزی خط فرضی است. مخاطب در این سریال یک زندگی واقعی را دید و فکر می کنم حرمت موی سفید خانم معصومی خیلی بیشتر از آن است که درباره اش حتی فکر کنیم.

وی درباره صحنه های خشن جنگی اظهار کرد: این صحنه ها با لوگو مثبت ۱۴ پخش شد. به هرحال جنگ سختی هایی دارد و نمی توان این صحنه ها را حذف کرد.

این کارگردان درباره ممیزی در نگارش فیلمنامه سریال عنوان کرد: دوستان اوج واقعا محدودیتی برای ما ایجاد نکردند البته بخشی از ممیزی نشدن کار به پافشاری و ایستادگی فیلمساز نیز برمی گردد.

مهدی همایون فر نیز درباره هزینه های سریال اعلام کرد: تولید سریال حدود چهار میلیارد هزینه برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید