نحوه دریافت وام ۳ میلیاردی برای شرکتهای ICT اعلام شد

    کد خبر :461874

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهمیت توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در حوزه ICT ، شرایط جدیدی برای دریافت تسهیلات ۳ میلیارد تومانی از محل وجوه اداره شده، اعلام کرد.

به گزارش مهر، کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با توجه به شرایط جاری کشور و اهمیت توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در حوزه ICT‌، شرایط جدیدی برای دریافت تسهیلات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مقرر کرد.

براین اساس و به منظور حمایت از سرمایه گذاری در توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، توسعه و ارتقای سطح فناوری و کیفیت تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی، ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی در کلیه زیربخش‌ها، حمایت از طرح های تحقیقاتی منتهی به تولید نمونه صنعتی یا تولیدات آزمایشگاهی، آموزشی، توسعه‌ای اشتغال آفرین و کمک به نهادهای سرمایه‌گذاری خطر پذیر در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیلات ویژه ای به متقاضیان واجدالشرایط پرداخت می شود.

نحوه دریافت این تسهیلات و جزئیات مشمولان دریافت آن، در این جدول آمده است.

– سقف تسهیلات در حالت کلی ۳۰ میلیارد ریال و برای موارد خاص با تصمیم تصمیم کارگروه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تصویب شد.

– افزایش مبلغ تسهیلات اعطایی با ضمانت سفته ظهر نویس شده از مبلغ ۳ هزار میلیون ریال به ۴۵ میلیون ریال تصویب شد.

– پیشنهاد نرخ کارمزد تسهیلات برای طرح های توسعه کسب و کار برای شرکتهای مستقر در استان تهران به میزان ۱۰ درصد مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد. این نرخ برای شرکتهای سایر استانها به میزان ۸ درصد تصویب شد.

– پیشنهاد نرخ کارمزد تسهیلات برای طرح های تحقیق و توسعه و همچنین طرح هایی که در راستای اولویتها و برنامه های وزارت ارتباطات (اعلام شده به عموم از طریق سایت وام وجوه اداره شده) است، به میزان ۶ درصد مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد.

– نرخ تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۱۲ درصد و بازپرداخت یکساله تصویب شد.

سقف تسهیلات قابل پرداخت بر اساس توان مالی شرکت ها مطابق جدول زیر تصویب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید