جدیدترین اخبار
۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵ اقتصادی کد خبر :46182

نداشتن وارانتی بلای جان لوازم‌برقی ایرانی

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر بهبود کیفیت لوازم خانگی ایرانی در سال‌های گذشته اظهار کرد: اکنون آنچه مشکل اصلی برنده‌های داخلی به شمار می‌رود، نبود وارانتی یا ضمانت تعویض کالاست.

محمد طحانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌طی سال‌های گذشته کیفیت لوازم برقی ایرانی رشد قابل توجهی پیداکرده و با توجه به این که در این مدت برخی از برندها مانند سامسونگ و الی جی در ایران به تولید پرداخته‌اند وضعیت این بخش به مراتب بهتر از قبل شده است.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون کیفیت محصولات برقی ایرانی به گونه‌ای است که که حتی برخی از یخچال‌های ساید و لباسشویی نمونه‌های ایرانی کیفیتی بهتر از اجناس ترک دارند اما با این وجود مردم به دریافت خدمات پس از فروش اهمیت بسیار می‌دهند که این مسئله موجب می شود کالای ایرانی در رقابت گاه دچار مشکل شود.

همکاری بوش و ایران برای تولید آبگرمکن‌های دیواری

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در عین حال به کیفیت بالای ایران در تولید برخی محصولات مانند آبگرمکن‌های دیواری و اجاق گاز اشاره کرد و گفت: در بخش تولید اجاق گاز خط تولیدی در ایران ایجاد شده که حتی کارخانه بوش آلمان هم چنین خط تولیدی ندارد، در مورد قیمت هم شاید قیمت این کالا یک سوم قیمت بوش باشد. دربحث آبگرم‌کن دیواری نیز در سطح عالی قرار داریم و در این زمینه حتی به کشورهای اروپایی صادرات داریم. در بخش‌هایی مانند یخچال فریزر و ماشین لباسشویی نیز طی این سال‌های پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و به همین دلیل برخی تولیدکنندگان ایتالیایی برای تولید راهی ایران شده‌اند تا بتوانند در ایران ماشین لباس‌شویی تولید کنند یا به طور مثال شرکت بوش آلمان با بوتان مذاکرتی انجام داده تا به صورت مشترک آبگرمن دیواری تولید کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مطمئن هستم طی دو سال آینده سامسونگ نیز در ایران کالاهایی با هدف صادرات تولید خواهد کرد و در چنین شرایطی به وضوح مشاهده می‌شود که اگر تولید درایران از حالت زیر پله‌ای خارج شده و شرایط مناسبی را تجربه کند و افراد به جای هزینه‌کرد وام‌های تولید در بخش‌های غیر مولد، آن را صرف واردات تکنولوژی کنند امکان رقابت با تولیدکنندگان مطرح دنیا نیز وجود خواهد داشت.

بی‌توجهی تولیدکنندگان ایرانی به خدمات پس از فروش

رییس اتحادیه لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات پیش‌روی برندهای ایرانی اشاره و عنوان کرد: اکنون یکی از مشکلات عمده تولیدات ایرانی بحث وارانتی آنهاست. به عبارت دیگر تولیدکنندگان دنیا به این سمت رفته‌اند که اگر کیفیت کالای خریداری شده به هر دلیلی مورد رضایت مشتری نبوده و حتی در حد اندک کالا با مشکلی مواجه بود، آن را تعویض کنند، اما در ایران چنین امکانی در نظر گرفته نمی‌شود تا فرد بتواند دستگاه مربوطه را تعویض کند.

طحان پور در ادامه به بحث تعمیر لوازم در دوره گارانتی پرداخت و گفت: در بسیاری از موارد تعمیرکارانی که به خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند برخورد خوبی نداشته و اطلاعات مناسب در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند گاه نیز شرایط به گونه‌ای است که خود شرکت‌های تولیدکننده اطلاعات مناسبی در اختیار خریداران نمی‌گذارند که در صورت ایجاد مشکل برای کالای خریداری شده مردم بدانند حداقل با چه شماره‌ای و چگونه با شرکت سازنده کالا در تماس باشند.

وی ادامه داد: در این موارد خریداران مجبور می‌شوند به تعمیرکاران غیر کارخانه ای مراجعه کنند که در این شیوه گاه تعمیرکاران قطعات درجه چندم که کیفت خوبی ندارند را جایگزین قطعات دارای مشکل می‌کنند که این مسئله باعث می‌شود پس از مدتی مشکل دیگری بروز کرده و دید مردم نسبت به کیفیت کالای ایرانی تغییر کند، در حالیکه اگر کارخانه‌ها این موضوع‌ها را از ابتدای کار مورد توجه قرار دهند این مشکلات قابل پیشگیری خواهد بود.

طحان پور در ادامه صبحت‌های خود عنوان کرد: گاهی تولیدکنندگان ایرانی اینگونه فکر می‌کنند که به محض فروش کالا فعالیت‌ آنها تمام می شود و بر همین اساس از پرداخت برخی هزینه ها سر باز می‌زنند، در حالی که شرکت‌های مطرح می دانند برای ثبات در بازار باید به گونه‌ای فعالیت داشته باشند که هزینه مردم را افزایش ندهند.

وی اذعان کرد: اکنون صحبت‌های معتدی مبنی بر رکود بازار مطرح می‌شود، اما من اعتقادی به رکود نداشته ودر صنف خود باید بگویم در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل از آن با رشد تولید مواجه بودیم. این تولید در صورتی رشد داشته که صادرات ما محدود بوده و صادرات چندانی نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پایان گفت:شاید دلیل آن که همکاران ما از رکود گلایه دارند این است که شیوه‌های فروش تغییر کرده و بسیاری از مردم علاقه مند به خرید قسطی کالا هستند و این نیاز در برخی از فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی که خریدار در آنها کار می‌کند تامین می‌شود. بر همین اساس مردم در موارد متعدد به فروشندگان لوازم خانگی مراجعه نمی‌کنند و همکاران ما صحبت از رکود می‌کنند، اما در واقع آنچه باعث افزایش تولید شده خرید مردم بوده و در بازار تقاضا وجود دارد، هرچند بالابودن عرضه در قیاس تقاضا باعث می‌شود عده ای برای خریدار فرش قرمز پهن کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات
  • فراخوان بانک مرکزی برای فروش ارز به صراف‎ها
  • تناقض میان وجود “پرستار بیکار” و “کمبود پرستار” برطرف شود
  • عرضه ۱۰۳ ایده نوآورانه به ایده بازار صنعت حمل‌و‌نقل
  • موافقت وزیر کشور با تشکیل شورای گفت‌وگوی سیاسی
  • ادعــــــــــــای مسئـــولانه
  • اعتماد به نهادهای دولتی و غیر دولتی آمریکا به شدت کاهش یافته است
  • کارشناس سیاست هسته‌ای: اون از عاقبت صدام و قذافی می‌ترسد
  • پارلمان عراق برگزاری انتخابات در ۱۲ مه را تصویب کرد
  • برجام منجی مالی ایران در حادثه سانچی
  • آخرین وضعیت بیمه سانچی/ با خصوصی شدن بیمه‌ها فشار روی دولت کمتر می‌شود
  • جولان آبمیوه‌های عربی و قاچاق در بازار/ پای چه کسانی درمیان است؟
  • دلار نخرید؛ قیمت‌ها پایین می‌آید
  • تحلیل آخوندی از پشت پرده مؤسسات اعتباری غیرمجاز
  • کشف محموله بزرگ سلاح های آمریکایی در غوطه شرقی
  • مواضع ترامپ علیه ایران «هارت و پورت» است
  • حضور جنگنده رژیم صهیونیستی در آسمان یمن نشانه ضعف رهبران عرب است
  • ایران از اعزام بیمار به خارج از کشور برای درمان ناباروری بی‌نیاز است
  • ترک منطقه رزمایش توسط ۲ ناو ائتلاف پس از هشدار هواپیماهای ایرانی