ابراهیم اینانلو: با توجه به تجهیزات حریفان، کار سختی در تیراندازی داریم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
    کد خبر :461540

ابراهیم اینانلو، سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: بعد از انقلاب سلاح خفیف خریداری نکردیم فقط برخی از آنها را به روز کردیم، کسب مدال خیلی از کشورها به واسطه سلاح و تجهیزات آنها بوده است.

ابراهیم اینانلو در خصوص اردوی آمادگی تیم ملی تفنگ اظهار داشت: بعد از استراحت کوتاه بعد از جاکارتا اردوها آغاز و تمرینات در حال انجام است. خوشبختانه در تفنگ بادی تمرینات به خوبی پیش می‌رود و حتی در بخش فشنگ هم مشکلی نداریم. بچه‌ها با ساچمه‌های خوبی تمرین می‌کنند و تا مسابقات هند شرایط خوب است.

وی در ادامه افزود: در بحث خفیف شرایط فشنگ به گونه‌ای است که خود من را هم اذیت می‌کند. این مشکل سال‌هاست وجود دارد .امیر محمد نکونام مدال طلای جوانان جهان، مه‌لقا جام بزرگ مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 و الهه احمدی مدال طلای جهان را در سه وضعیت دارند. همچنین رکوردهای خوبی نیز در این بخش ثبت شده است.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان تصریح کرد: ما همراه با تمرینات در بخش بادی، تمرینات در بخش خفیف را آغاز کردیم. تمرین بچه‌ها با دستگاه شبیه ساز است تا خودمان را در سطحی نگه داریم تا به اردوی هانوفر برویم و تمرینات را با فشنگ ادامه دهیم‌. تعطیلات دو هفته‌ای سال نو میلادی باعث شده تا برای دعوت‌نامه و ویزا فعلا مجبور به صبر باشیم. در صورت فراهم شدن شرایط، در 10 روز آخر بهمن اردویی یک هفته‌ای را در هانوفر خواهیم داشت تا هم با فشنگ مناسب تمرین کنیم و هم اینکه بتوانیم فشنگ وارد کنیم.

وی در خصوص مصدومیت مه‌لقا جام بزرگ یادآور شد: با او صحبت کردم و به این‌ نتیجه رسیدیم که اولویت رفع مصدومیت او باشد . مه‌لقا در سه وضعیت خوب ظاهر شده اما در این بخش، به مفاصل زانو فشار می‌آید. ترجیح می‌دهم مصدومیت او برطرف شود تا اردیبهشت ماه در مسابقات چین و خرداد ماه در مسابقات مونیخ با آمادگی کامل حاضر شود. فعلا در حال فیزیوتراپی است و به محض بهتر شدن شرایط مفاصل زانو کار تمرین را آغاز می کند.

اینانلو در خصوص تمرینات الهه احمدی افزود: احمدی در کنار بچه‌ها تمرین می‌کند و شرایط خوبی دارد.

وی در خصوص اعلام اسامی نهایی نفرات اعزامی به اردوی هانوفر و مسابقات جهانی هند خاطرنشان کرد: در اردوی هانوفر بیشتر تیراندازانی را برای اعزام مدنظر دارم که در خفیف شرایط خوبی دارند. خوشبختانه کسانی که در تفنگ هستند هم در بادی و هم در خفیف فوق العاده هستند. در واقع حساسیت کمتری برای اردوی هانوفر نسبت به مسابقات هند دارم. آخر هفته مسابقات آزاد را در پیش داریم که برای من اهمیت زیادی دارد. بعد از مسابقات جاکارتا تا کنون این هفته نفرات اعزامی به هند مشخص می‌شوند.

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان در پاسخ به این سوال که با توجه به قرارداد ماکسیموویچ با ژاپن و اینکه این کشور میزبان المپیک است و مدال برای آنها اهمیت زیادی دارد، آیا وی می‌تواند با ایران نیز همکاری داشته باشد، گفت: همانطور که گفتید بعید می‌دانم وی به ما کمک کند. ژاپن میزبان المپیک است و برای میزبان همیشه مدال اهمیت زیادی دارد. قرار آنها معمولا تمام وقت است و فکر می‌کنم قرار داد ماکسیموویچ هم با ژاپن تمام وقت است. می‌دانم لازلو هم‌هنوز به ژاپن کمک می‌کند و پسر وی دستیار ماکسیموویچ در تیم ژاپن است. همچنین اردوهای ژاپن در مجارستان و در سالنی که لازلو حضور دارد، برگزار می‌شود و از کمک و راهنمایی او استفاده می‌کنند. با این شرایط بعید می‌دانم بتوانیم از ماکسیموویچ استفاده کنیم.

به گزارش تسنیم ،وی درخصوص شانس کسب سهمیه تصریح کرد: همه چیز به اردوها و شرایط تمرینی بستگی دارد. در هند هم کار سختی داریم همه تیم‌هایی که رقیب ما هستند اردوهای خوبی دارند در حالیکه که ما تمرین خشک داریم. کار سخت تر از قبل است چرا که ارز چند برابر و هزینه‌های اعزام و سفرهای ما هم افزایش یافته است. بعد از انقلاب سلاح خفیف خریداری نکردیم فقط برخی از آنها را به روز کردیم. برخی از سلاح‌ها بالای 140 میلیون تومان است و کسب مدال خیلی از کشورها به واسطه سلاح و تجهیزات آنها بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید