شاسی بلند فورد اکسپلورر مخصوص نیروهای پلیس رونمایی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱
    کد خبر :461519

فورد جدیدترین نسخه‌ی هیبریدی شاسی‌بلند اکسپلورر را برای اداره‌های پلیس آمریکا رونمایی کرد. این نسخه‌ی جدید پلیس اینترسپتور یوتیلیتی نام دارد.

جدیدترین خودرو هیبریدی ساخت فورد برای پلیس در سراسر این آمریکا استفاده خواهد شد. جدیدترین نسخه از فورد اکسپلورر که پلیس اینترسپتور یوتیلیتی ۲۰۲۰ (2020 Police Interceptor Utility) نامیده می‌شود، برای حفاظت بیشتر از افسران پلیس معرفی شده و به‌لطف بهره‌گیری از سیستم محرکه‌ی هیبریدی، شعاع حرکتی بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد.

فورد اکسپلورر جدید از سیستم هشدار پیرامونی پلیس (Police Perimeter Alert) بهره می‌برد که ۲۷۰ درجه در اطراف شاسی‌بلند را پایش می‌کند و حرکات افراد را نیز می‌تواند تحلیل کند. این مدل با قفل‌کردن درها و بالاکشیدن پنجره‌ها به‌صورت خودکار از سرنشین‌های خودرو محافظت می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند در اطراف مجرم تحت‌تعقیب علائم حرکتی ایجاد کند تا افسران بتوانند به‌راحتی حرکات او را پیگیری و بررسی کنند.

از نظر فنی، شاسی‌بلند فورد پلیس اینترسپتور یوتیلیتی به سیستم خنک‌کاری ارتقایافته، ترمز مخصوص، رینگ‌های فولادی ویژه‌ی پلیس و امکانات اضافی برای کمک به عبور سریع از میدان‌ها و ریل‌های راه‌آهن مجهز شده است. افزون‌براین، این خودرو پلیس با استانداردهای تصادف برخورد عقب با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت ساخته شده و تا ۴۵ سانتی‌متر در آب می‌تواند فرو رود.

البته، اخبار مهم‌تر درباره‌ی سیستم محرکه‌ی هیبریدی است. به‌گفته‌ی فورد، پیشرانه‌ی ۳.۳لیتری هیبریدی با مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر، طبق استاندارد EPA ساخته شده است. این شرکت برآورد می‌کند اداره‌های پلیس می‌توانند هزینه‌های سالانه‌ی سوخت را برای هر خودرو بین ۳۵۰۰ تا ۵۷۰۰ دلار صرفه‌جویی کنند. علاوه‌براین، آزمایش‌های پلیس ایالت میشیگان و اداره‌ی کلانتری شهرستان لس‌آنجلس نشان داد شاسی‌بلند جدید اینترسپتور سریع‌تر از مدل کنونی در تمام آزمایش‌های شتاب عمل می‌کند.

علاوه‌بر سیستم محرکه‌ی هیبرید، فورد همچنین تنظیمات سیستم محرکه‌ی استاندارد را در اینترسپتور جدید ارائه می‌دهد که پیشرانه‌ی ۳لیتری اکوبوست و پیشرانه‌ی غیرهیبریدی ۳.۳لیتری خورجینی شش‌سیلندر را شامل می‌شود. پیشرانه‌ی ۳.۳لیتری هیبریدی به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد خواهد بود و تمام پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده‌ی دَه‌سرعته‌ی اتوماتیک و سیستم تمام‌چرخ محرک تمام‌وقت پشتیبانی می‌شوند.

باتوجه‌به اینکه شاسی‌بلند جدید پلیس براساس فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ ساخته می‌شود، هنوز جزئیات بیشتری از قدرت و گشتاور پیشرانه‌ی آن مشخص نشده است و احتمالا در آینده‌ی نزدیک اعلام خواهد شد. بااین‌حال، علاقه‌مندان مدت طولانی منتظر نخواهند ماند؛ زیرا نسخه‌ی استاندارد شاسی‌بلند محبوب فورد قرار است ۲۰دی۱۳۹۷ رونمایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید