دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است

    کد خبر :461103

رئیس انجمن علمی خون و سرطان کودکان ایران، بر ضرورت تغییر الگوی مصرف داروی بیماران تالاسمی، گفت: دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است.

حسن ابوالقاسمی، در مراسم رونمایی از داروی خوراکی تولید داخل برای بیماران تالاسمی، بر ضرورت تغییر الگوی مصرف داروی بیماران تالاسمی از تزریقی به خوراکی تاکید کرد و گفت: باید با جرات و جسارت داروی دفرازیروکس را برای بیماران تالاسمی استفاده کنیم و این شرکت داخلی در موقع مناسبی موفق به تولید این دارو شد.

وی ضمن اظهار امیدواری از بهبود کیفیت زندگی بیماران تالاسمی نسبت به سال های گذشته، افزود: الان حکم دارو برای بیماران تالاسمی حیاتی‌تر از نان شب است.

ابوالقاسمی با بیان راحت تر شدن تهیه و مصرف داروی ساخت داخل نسبت به نوع خارجی آن، گفت: این دارو می‌تواند نیاز همه بیماران را برطرف کند و طی یک سال آینده اگر دارو خوب کار کند، تا ۸۰ درصد بیماران تالاسمی روی به مصرف داروی خوراکی دفع کننده آهن ایرانی شوند.

همچنین در این مراسم بهزاد تقی‌پور مدیرعامل شرکت تولید کننده این داروی خوراکی، با اشاره به اینکه به برخی از مشکلات مصرف نمونه قبلی این دارو از قبیل طعم نامناسب دارو، مصرف به‌صورت ناشتا و عوارض گوارشی، گفت: مشکلاتی مانند زمان مصرف و الزاما ناشتا بودن برای مصرف دارو و حتی شرایطی چون وابستگی دارو به حل شدن در آب داروی در مورد داروی نانوجید وجود نداشته و برطرف شده است.

وی افزود: این دارو مانند قرص‌های معمولی دیگر می‌تواند به راحتی مصرف شود و این موضوع موجب راحتی بیشتر بیماران تالاسمی می‌شود و از این روش درمانی با رضایت بیشتری استقبال خواهند کرد.

تقی پوربا اشاره به اینکه پروژه تولید این دارو از سال ۹۶ آغاز شد، توضیح داد: این دارو نخستین داروی تولید داخل در نوع محسوب می‌شود که هم دوزهای آن نسبت به داروی قبلی بهینه‌تر شده است و هم اینکه برخی مشکلات مصرف داروی قبلی مانند مزه تلخ آن هنگام مصرف و یا عوارض گوارشی در مورد داروی نانوجید وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: این دارو از پوشش بیمه هم برخوردار است و با بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی تقریبا به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

همچنین بابک یزدانی مدیر فروش و بازریابی این شرکت دانش بنیان در حاشیه مراسم رونمایی از این داروی خوراکی، اظهار داشت: با تولید نوع جدید داروی دفرازیروکس برای بیماران تالاسمی، تحولی جدید در زمینه این داروها ایجاد خواهد شد.

به گزارش مهر، وی از انجام به مسئولیت های اجتماعی در این شرکت دانش بنیان خبر داد و افزود: ما آمده ایم تا با قدرت به مسئولیت اجتماعی خودمان عمل کنیم تا باری از دوش جامعه تالاسمی کشورمان برداریم و در بحث آموزش، حمایت تجهیز و مراقبت از بیماران تالاسمی کاری خواهیم کرد که تمام بیماران تالاسمی به رضایت کامل در درمان و حیات خود برسند.

بیماران تالاسمی در طول حیات خود به مصرف داروهای دفع کننده آهن به خاطر دفع بار اضافی آهن از بدن خود نیاز حیاتی دارند و تاکنون انواع تزریقی و خوراکی آن با خروج فراوان ارز از کشور از کشورهای خارجی تهیه و در اختیار بیماران قرار می گرفت.

بنابر این گزارش، اکنون با دستیابی متخصصان ایرانی به فرمول این دارو تولید و عرضه آن در بازار دارویی کشور ارزان تر و سهل تر انجام خواهد شد.

داروی خوراکی آهن‌زدا برای بیماران تالاسمی در سه دوز ۹۰، ۱۸۰ و ۳۶۰ میلی‌گرم تولید شده است که برابر با مشابه خارجی از مصرف راحت تری برای بیماران تالاسمی برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید