مدیرعامل هفت‌تپه فراری‌ است، اما نه از ایران!

    کد خبر :460919

مدیرعامل هفت تپه با چند ده میلیون دلار از کشور گریخت؛ این خبری است که طی روز‌های گذشته منتشر و سپس توسط برخی مقامات تکذیب شد، اما کارگران این مجتمع کهنسال بر صحت آن از منظری دیگر تأکید دارند!

به گزارش تابناک؛ پیرو انتشار خبر فرار امید اسدبیگی، مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه، حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان، این خبر را تکذیب کرد و گفت: نامبرده متواری نیست و در جلسات کارگروه زیر مجموعه شورای تأمین که به منظور بررسی و مشکلات هفت تپه تشکیل می‌شود، در دادستانی مرکز استان خوزستان حضور مستمر دارد.

تکذیبی که در ادامه آن به تعامل خوب و قول‌های مساعد مدیرعامل در خصوص حل مشکلات کارگران و پرداخت معوقات آن‌ها و تعمیر و تجهیز کارخانه اشاره شده و وعده پرداخت یک حقوق معوق دیگر در روز‌های آینده داده شده و حتی در پیش بودن جلسه برای حل مشکل دیگر طلبکاران هفت تپه نیز یادآوری شده تا همه چیز خوب و رو به راه به نظر برسد.

حال خوبی که نوید دادن آن در آستانه فصل برداشت نیشکر از مزارع، حکایت از بازگشت این مجتمع به شرایط ثبات دارد. شرایطی که سال هاست از آن فاصله دارد و به باور کارگران و شاغلان این مجموعه، ناشی از خصوصی سازی پراشکال این صنعت و سپردن آن به دست افرادی است که اهلیت این کار را نداشتند.

شرایطی که انتشار خبر فرار مدیرعامل، مهر تأییدی بر آن بود، اما تکذیب شد تا پیرو آن همه چیز گل و بلبل توصیف شود. توصیفی که اگر درباره مشکلات هفت تپه اطلاعاتی داشته باشیم و یا اعتراضات پرشمار کارگران این مجموعه و واکنش مسئولان به آن را به یاد آوریم، به نظر عجیب و حتی شائبه انگیز به نظر می‌رسد. آنقدر عجیب که می‌شود پرسید آیا مشکلات این مجموعه آنقدر کوچک بوده که با انتشار خبر فرار مدیرعامل همه آن‌ها در حال رفع و رجوع توصیف می‌شوند؟

صحبت درباره مشکلاتی است که از جمله آنها، بدهی چندین ساله شرکت به کارگران فصلی است؛ بدهی به نی بر‌هایی که قرار بوده به دستور دولتمردان بیمه هم شوند؛ اما نه تنها این چنین نشده، بلکه برخی شان هنوز از دریافت حقوق و دستمزدشان هم محرومند. مشکلی که برای بازنشستگان این مجموعه نیز صادق است و دست ایشان را از دریافت برخی معوقاتشان کوتاه کرده است.

می‌توان به همه این مشکلات، پرداخت نشدن چندین ماه حقوق کارگران این مجتمع بزرگ را هم افزود که علاوه بر آن، پرداخت نشدن حق بیمه ایشان و جریمه هنگفتی که این عدم پرداخت برای شرکت به همراه داشته است را می‌توان افزود که ظاهرا رفع نخواهد شد، مگر آنکه مسئولان عالی پا پیش بگذارند و برخی تعهدات را عهده دار شده یا به راه های دیگر، در این خصوص قبول مسئولیت و تعهد کنند.

شرایطی که محقق نخواهد شد، الا زمانی که مسئولان هفت تپه با تمام قوا تلاش کرده و مسئولان استانی و کشوری نیز با ایشان همراهی کنند، نه زمانی که خبر فرار مدیرعامل به گوش می‌رسد. مدیرعاملی که البته از ایران فرار نکرده، اما آن گونه که کارگران این مجموعه می‌گویند، مدت هاست از این مجموعه فراری است؛ مدیری که چشم کارگران به دیدن وی در این مجموعه خشک شده و به باور برخی، یکی از دلایل ابتلای این مجموعه به انبوه مشکلات، همین فراری بودن وی از مشکلات وسیع هفت تپه و بازخورد‌های متفاوتی است که این مشکلات به دنبال دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید