امدادرسانی به 5500 گرفتار در سیل و برف

    کد خبر :460826

رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر از امدادرسانی در پی برف و کولاک در ۱۷استان خبر داد.

مرتضی سلیمی در این باره گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد وقوع برف و کولاک در ۱۷استان از جمله آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان،‌ البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، فارس، سمنان، زنجان،‌ قزوین، قم، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی بودیم که در پی آن ۳۵۷ نیروی‌ امداد و نجات هلال احمر در قالب ۱۰۲تیم به ۵۹ محور کوهستانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات هلال احمر در مدت زمان امدادرسانی خود در این مناطق به ۴۶۶۰نفر امدادرسانی کردند و برای ۱۴۵نفر نیز به صورت اضطراری اسکان فراهم کردند. همچنین ۷۰۶ خودرو نیز در برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شدند.

شهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در ادامه با اشاره به وقوع سیل در پنج استان کشور از جمله، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: طی دو روز گذشته ۱۶شهر،‌روستا و مناطق عشایر نشین در استان‌هایی که درگیر سیل و آبگرفتگی بودند، توسط ۱۹تیم هلال احمر امدادرسانی شدند. تعداد افراد امدادرسانی شده در این مدت ۱۰۸۶ نفر بود و برای ۷۲۵نفر نیز به صورت اضطراری اسکان در مدارس فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یک نفر که نیروی تکنسین اورژانس بود نیز در سیل شهرستان اندیکا استان خوزستان جان خود را از دست داد، افزود: ۱۵نفر نیز از سیل نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند. همچنین ۱۸دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد و تخلیه آب از ۲۰واحد مسکونی هم صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، فتحی همچنین از توزیع برخی اقلام نیز خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰تخته پتو، ۱۹۸بطری آب معدنی، ۵۰۰قوطی کنسرو و … نیز میان سیل زدگان توزیع شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید