جرومی‌ پاول پیامی که بازارها می‌خواستند را مخابره کرد

    کد خبر :460786

جمعه شب، رییس فدرال‌رزرو بالاخره خبری را به بازارها داد که مدت‌ها منتظر شنیدن آن بودند؛ بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست‌گذاری خود منعطف است و هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جمعه شب، رییس فدرال‌رزرو بالاخره خبری را به بازارها داد که مدت‌ها منتظر شنیدن آن بودند؛ بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست‌گذاری خود منعطف است و هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارد. بازارهای سهام با این سخنان جهش کردند.

بازارهای سهام از پیش از سخنان پاول هم در حال رشد بودند اما داوجونز با این لحن رییس فدرال‌رزرو چندصد واحد بیشتر جهش کرد. این نقطه مقابل اظهاراتی بود که پاول در ماه دسامبر بیان کرد و باعث لرزش پایه‌های بازارهای سهام شد. او در آن زمان در مورد سیاست افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو و کاهش ترازنامه این بانک، جدی به نظر می‌رسید.

پاول، جمعه شب گفت که فدرال‌رزرو ناظر فعالیت‌های بازار است و درحالی‌که این بازارها نشان‌دهنده روندی منفی‌تر نسبت به داده‌های اقتصادی هستند، بانک مرکزی شرایط مالی را در سیاست‌های خوددر نظر می‌گیرد. این درحالیست که پاول از سوی متخصصان بازار مورد انتقاد قرار گرفته بود، چراکه به نظر می‌رسید نسبت به سقوط سنگین بازارهای سهام که موجب سقوط ۲۰ درصدی اس‌اندپی و ورود آن به محدوده تحمل تکنیکال شده بود، بی‌تفاوت است.

پاول گفت: ما با دقت به پیام‌هایی که بازارها ارسال می‌کنند گوش فرا می‌دهیم و در سیاست‌گذاری‌های آینده خود، این ریسک‌های رو به پایین را در نظر خواهیم گرفت.

جولیان امانوئل، استراتژیست ارشد سهام و مشتقات آن در بی‌تیگ می‌گوید: من معتقدم فدرال‌رزرو نرخ بهره را امسال ثابت نگاه می‌دارد و اعلام می‌کند که در ماه جون کاهش ترازنامه مالی خود را متوقف خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید