در راستای جایگزینی مشق شب سنتی با تکالیف مهارت محورانجام می‌شود

اجرای طرح «بازی و یادگیری» در ۱۰۰۰ مدرسه

    کد خبر :460749

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به طرح حذف پیک نوروزی و مشق شب سنتی و جایگزینی آنها با تکالیف مهارت محورگفت: در این زمینه طرح بازی و یادگیری آماده شد که در فاز اول ۱۰ استان و در هر استان ۱۰۰ مدرسه و در مجموع ۱۰۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی دخترانه و پسرانه درآن شرکت می کنند این در حالیست که نخست مدارس داوطلب وارد برنامه مذکور می‌شوند.

رضوان حکیم زاده در نشست هم اندیشی پیرامون طرح بازی و یادگیری که در دبستان محدثه افسریه تهران برگزار شد با بیان اینکه باید نگاه تخصصی به دوره ابتدایی و مقوله بازی و اسباب بازی داشته باشیم گفت: برنامه ها باید با اصول علوم تربیتی تطابق داشته باشد.

وی افزود: چندسال اول زندگی سال های طلایی تربیت هستند و کودکان تحت تاثیر تجارب اولیه قرار می‌گیرند. ادبیات، قصه، نمایش و هنر از جمله بسترهای تربیتی مناسب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف پیک نوروزی، حذف مشق شب سنتی و جایگزینی آن با تکالیف مهارت محور که از سال گذشته شروع شده و اکنون به ایده کلاس بازی و یادگیری رسیده‌ایم اظهار کرد: با همفکری و تشریک مساعی انجام شده توانستیم پیش نویس اولیه طرح بازی و یادگیری را آماده کنیم.

وی افزود: در ۱۰ استان و در هر استان ۱۰۰ مدرسه و در مجموع ۱۰۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی دخترانه و پسرانه در این طرح شرکت می کنند. در فاز اول مدارس داوطلب وارد برنامه می‌شوند.

حکیم زاده به نقش بازی در یادگیری پایدار و درمان برخی اختلالات اشاره کرد و گفت: مدارس موفق دنیا از روش بازی در کنار سایر روش‌ها بهره می‌گیرند. این برنامه در ایران نیز به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. اگرنگاه علمی داشته باشیم خواهیم پذیرفت که بازی از جمله ابزارهای اصلی تربیت است.

به گزارش ایسنا،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی کردیم در هر استان رابط‌هایی برای این طرح داشته باشیم گفت: در برخی مناطق تهران نیز مدارسی مجری طرح هستند.

اگر همکاری نهادهای ذیربط را داشته باشیم پیامی به اشخاصی خواهیم داد که نگاه سودجویانه به آموزش دارند و جریان تعلیم و تربیت را به سمتی برده‌اند که حافظه محوری جای خلاقیت را گرفته است. بازی از مهمترین بسترهاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید