تیونینگ مرسدس بنز 300SL گالوینگ به سبک ژاپنی

    کد خبر :460604

تیونینگ خودروهای کلاسیک معمولا کار درستی نیست و می‌تواند به ارزش آن‌ها لطمه وارد کند؛ اما مرسدس بنز 300SL گالوینگ تیونینگی متفاوت را تجربه کرده است.

اعمال تغییرات در خودرو مانند تغییر دادن در مدل مو است، گاهی می تواند نتیجه‌ای بسیار خوب داشته باشد و گاهی هم ممکن است نتیجه‌ی آن بسیار بد باشد. در این بین اعمال تغییرات در خودروهای کلاسیک چیزی است که جای بحث بسیاری دارد. این مرسدس بنز 300SL گالوینگ مدل ۱۹۵۵ یکی از این خودروها است که مالک آن در ژاپن تصمیم گرفته آن را تیونینگ کند.

این مدل یکی از ۱۱ مدل گالوینگ در سرتاسر جهان است که توسط بخش AMG مورد بهینه سازی قرار گرفته‌اند و این یعنی توانایی‌های آن در مقایسه با مدل استاندارد گالوینگ افزایش پیدا کرده‌اند. مدل استاندارد گالوینگ به خودی خود خودرویی بسیار خاص بوده و می‌توان آن را در زمره‌ی برترین خودروهای کلاسیک تاریخ جای داد حال باید دید نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی این خودرو چگونه است؟

گالوینگ مورد نظر یکی از تنها دو دستگاه گالوینگ ساخته شده به صورت فرمان راست در جهان بوده و به یک موتور V8 با کد M119 مجهز شده است. این موتور ۶ لیتر حجم داشته و نیروی آن با استفاده از یک جعبه دنده‌ی ۴ دنده‌ی خودکار به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

گالوینگ در بین خودروهای هم عصر خود دارای یکی از بهترین لذت‌های رانندگی است و به همین خاطر به نظر نمی‌رسد که کسی به فکر تغییرات در موتور آن باشد.

در داخل کابین اما شاهد نصب صندلی‌های اسپرت هستیم که دارای پوشش چرم با دوخت سفارشی هستند. چرم مورد استفاده در صندلی‌ها به رنگ قرمز بوده و دوخت روی آن‌ها نیز نمایی کاملا سنتی و کلاسیک دارد.

البته مالک خودرو ارزش صندلی‌های اصلی این خودرو را می‌داند و به همین خاطر آن‌ها را در شرایط کاملا عالی حفظ کرده به طوری که ظاهری کاملا نو دارند.

مالک این خودرو تغییرات را در سال ۲۰۰۰ و در هنگام وارد کردن خودرو به ژاپن انجام داده و حالا قرار است تا در یک حراجی به نام Best Heritage Auction با قیمتی بین ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار دلار تا ۱ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار به فروش برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید