تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ رکورد زد

    کد خبر :459999

به گزارش رویترز، بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط وزارت انرژی روسیه، مجموع میزان تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۷ افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است. به طوری‌که مقدار نفت تولیدی این کشور به میزان تولید نفت در زمان اتحاد جماهیر شوروی یعنی ۱۱.۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این میزان بیش از نفت تولیدی این کشور در سال ۲۰۱۷ به ازای هر روز بوده است، به این ترتیب که در سال ۲۰۱۷، روسیه ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز تولید نفت داشته است.

گفته می‌شود، تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ به ۵۵۵.۸۳۸ میلیون تن رسیده است که این میزان در مقایسه با تولید ۵۴۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۷، حکایت از افزایش دارد.

تمامی غول‌های نفتی و شرکت‌های روسیه تولید نفت خود را در مقایسه با سال‌های گذشته به نحو قابل توجهی افزایش دادند. به عنوان مثال، روس نفت ۴.۶ و لوک اویل ۲.۵ درصد بر تولید نفت خود در ماه دسامبر افزود (درصد‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته هستند).

وزیر انرژی روسیه الکساندر نواک ماه قبل گفت: ممکن است تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ با توجه به این نکته که این کشور توافق کاهش تولید نفت با اوپک را امضا کرده است، کاهش یابد.

اوپک و تولید کنندگان عمده نفت از جمله روسیه در ماه دسامبر توافق کردند تا از تولید روزانه نفت خود به میزان ۱.۲ میلیون بشکه بکاهند تا از ریزش هر چه بیشتر قیمت نفت جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید