رئیس پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد:

یکطرفه شدن چالوس و هراز از ساعت ١۵ امروز

    کد خبر :45989

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: مسافرانی که برای بازگشت از سفر هنوز وارد جاده‌ها نشده اند، بازگشت خود را به روز شنبه موکول کنند.

به گزارش بازتاب از سایت راهور، سردار محمد حسین حمیدی افزود: در حال حاضر بار ترافیک از خروجی‌های استانهای شمالی به سمت تهران نیمه سنگین و پرحجم و در مقاطعی سنگین است و پیش بینی می‌کنیم این وضعیت تا بامداد روز شنبه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس محورهای هراز و چالوس از ساعت ۱۵ امروز تا تخلیه بار ترافیکی مسیر به سمت تهران یکطرفه می‌شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه رانندگانی که در مسیر بازگشت هستند یا قصد دارند امروز (جمعه) به تهران بازگردند، باید چند برابر زمان‌های عادی زمان درنظر بگیرند، توصیه کرد: رانندگانی که هنوز اقدام به بازگشت نکرده یا حوصله ماندن در ترافیک‌های چند ساعته را ندارند، بهتر است بازگشت خود را به روز شنبه موکول کنند تا با حجم کمتری از ترافیک روبرو شوند.

حمیدی با اعلام اینکه پلیس در بار برگشت هم با تخلفات حادثه سازبرخورد می‌کند، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای تردد در برخی جاده‌ها همچنان توصیه ما رانندگی با صبر و حوصله است. رانندگان باید از انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کنند چرا که این تخلفات خط قرمز پلیس است و با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود.

وی با هشدار به رانندگانی که در مسیرهای یکطرفه تردد می‌کنند، گفت: رانندگان در مسیرهایی که برای تخلیه بار ترافیک یکطرفه می‌شوند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند. هراز و چالوس دارای پیچ‌های بسیاری است و با توجه به اینکه مسیر از شمال به جنوب دارای شیب های تند است، می‌تواند در صورت عدم رعایت سرعت مطمئنه و توجه نکردن به جلو، حوادث ناگواری را رقم بزند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در مورد آمار تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات اخیر گفت: در دو حادثه جداگانه دو دستگاه اتوبوس دچار حادثه شدند. در تصادف اول که عصر چهارشنبه به علت عدم توجه به جلو راننده اتوبوس رخ داد، در کیلومتر ۳۶ آزادراه همدان به تهران یک دستگاه اتوبوس با سواری پژو پارس برخورد کرد که در این حادثه دو نفر کشته شدند.

وی افزود: حادثه دوم بامداد پنجشنبه در جاده شهرکرد به اصفهان رخ داد و بر اثر آن اتوبوس مسافربری با کامیون ایسوزو برخورد و در جریان آن راننده کامیون مجروح شد. براساس اعلام کارشناسان پلیس راه این تصادف به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده اتوبوس به وقوع پیوست.

حمیدی همچنین از یک انحراف به چپ مرگبار به عنوان بدترین حادثه تعطیلات اخیر یاد کرد و گفت: حوالی ساعت ١٠:٣٥ پنجشنبه در کیلومتر ٤٣ محور قره چمن استان آذربایجان شرقی بر اثر انحراف به چپ و برخورد پژو ٤٠٥ با تریلی ولوو متاسفانه ٥ تن کشته و یک تن مجروح شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید