موافقت روحانی با پذیرش استعفای قاضی‌زاده هاشمی/ تعیین سرپرست «ویژه» برای وزارتخانه!

    کد خبر :459755

به فاصله چند روز از طرح شایعه استعفای وزیر بهداشت و تأیید تلویحی این استعفا در روز گذشته، سرانجام این اتفاق مهر تأیید خورد تا فرجام یکی دیگر از وزرای کابینه روحانی با استعفا تعیین شود.

به گزارش تابناک؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به ویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت.

پذیرش استعفایی که رسما اعلام نشده بود و حدس و گمان‌های مختلفی را به دنبال داشت؛ استعفایی که البته هنوز علت آن اعلام نشده، اما گفته می‌شود مسائلی مانند اختلاف بر سر بودجه، از جمله مهم‌ترین دلایل آن است؛ مسأله‌ای که حالا با تعیین سرپرست وزارت بهداشت، محتمل‌تر از قبل به نظر می‌رسد!

«سعید نمکی» سرپرست جدید و نکته‌دار وزارت!

پیرو پذیرش استعفای قاضی زاده، رئیس جمهور «سعید نمکی» را به سرپرستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین کرد؛ فردی که دارای دکترای ایمونولوژی پزشکی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود.

انتخابی که با توجه به اختلافات قاضی زاده و سازمان برنامه و بودجه، تأمل برانگیز به نظر می‌رسد، به ویژه اگر بدانیم وزیر سابق بهداشت در یکی از آخرین سخنرانی هایش، به نقد عملکرد سازمان برنامه و بودجه پرداخته و تأکید کرده که پرداخت نشدن معوقات بازنشستگان از سال ۹۴، نتیجه عملکرد ناصحیح این نهاد است.

سخنانی که موجب برآشفته شدن برادر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان شد که نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت مجلس است و مدعی است مشکلات مورد ادعای قاضی زاده، نتیجه ناکارآمدی وی و همکارانش است و در بودجه، بیش از میزان مورد نیاز وزارت بهداشت، هوای این وزارت خانه را داشته‌اند.

اظهارنظر‌هایی جنجالی که نشان از اوج گیری اختلاف برخی با قاضی زاده هاشمی داشت؛ وزیری که البته خود سبب ساز حاشیه‌های فراوانی در سال‌های وزارتش بوده که از جمله آنها، دعوا با وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ حاشیه‌هایی که اگر فکر می‌کنید پایان یافته، سخت در اشتباهید، به ویژه اگر بدانید سعید نمکی، از جمله مدیران شکار دوست کشورمان است که روابط بسیار حسنه‌ای با مسئولان فعلی سازمان حفاظت محیط زیست دارد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید