ریاض خبر حبس خانگی ولیعهد مخلوع را تکذیب کرد

    کد خبر :45966

یک مسئول عربستانی درست بودن گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اعمال محدودیت‌ها در تحرکات ولیعهد سابق این کشور و حبس خانگی وی را تکذیب کرد.

این مسئول عربستانی در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که به هیچ وجه گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر محدودیت‌ها در تحرکات محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان و حصر خانگی او در قصرش صحت ندارد.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز از چهار مسئول کنونی و پیشین آمریکایی و منابع عربستانی نزدیک به خاندان حاکم نقل کرده بود که به محمد بن نایف اجازه سفر به خارج از عربستان داده نمی‌شود و تحرکات وی در داخل خاک عربستان محدود شده است و وی در حبس خانگی در قصرش در شهر جده قرار گرفته است.

مسئولان در مصاحبه نیویورک تایمز گفتند که این محدودیت‌ها در تحرکات ولیعهد سابق با هدف دفع هرگونه مخالفت‌های احتمالی با محمد بن سلمان، ولیعهد جدید است که هفته گذشته به جای پسر عمویش بر این منصب تکیه زد.

نیویورک تایمز نوشت که مشخص نیست این محدودیت‌ها چه زمان پایان می‌یابد.

این روزنامه یادآور شد که ولیعهد سابق به دلیل تلاش‌هایش برای منحل کردن شبکه‌های القاعده در داخل عربستان از احترام عمیقی از سوی مقامات در واشنگتن و دیگر کشورهای خارجی برخوردار بود.

یک مسئول برجسته آمریکایی گفت: این مساله نشان می‌دهد که محمد بن سلمان نمی‌خواهد هیچ مخالفتی با وی صورت بگیرد. او می‌خواهد مستقیما به قدرت برسد اما این مساله به این معنی نیست که محمد بن نایف برای انجام اقدامی طرح‌ریزی کرده باشد.

این مسئول با بیان اینکه دولت آمریکا با وزارت کشور عربستان در تماس است، گفت: مسئولان آمریکایی هیچ تماس رسمی با محمد بن نایف نداشتند اما آنها از نزدیک تحولات در عربستان را زیر نظر دارند.

وی افزود: محمد بن نایف یک دوست و شریک برجسته بود و ما نمی‌خواهیم ببینیم با او به صورت ناشایست یا با بی احترامی برخورد می‌شود.

نیویورک تایمز نوشت که تعدادی از مسئولان کارکشته آمریکایی در دستگاه‌های مبارزه با تروریسم و اطلاعات خشم خود را نسبت به اعمال محدودیت‌ها بر تحرکات ولیعهد سابق ابراز کردند اما علناً سخنانی را در این خصوص مطرح نکرده‌اند چراکه از موضع رئیس‌جمهور آمریکا و دامادش که به حمایت بسیار از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان، ولیعهد جدید معروف هستند، هراس داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید