بازدید متخصصان بین‌المللی از چهار سایت مقابله با گرد و غبار ایران

    کد خبر :45946

اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار هفته آینده برگزار می‌شود. به گفته معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها یکی از برنامه‌های این کنفرانس جهانی بازدید از سایت‌های مقابله با گرد و غبار ایران است که با مسئولیت سازمان جنگل‌ها در روز دوم کنفرانس انجام می‌شود.

پرویز گرشاسبی اظهار کرد: روز سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) – که مصادف با روز دوم کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار است- بازدید از سه سایت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است. اولین سایت آران و بیدگل در استان اصفهان است که تجربه مقابله با طوفان‌های شن و گرد و غبار را در کشور ایران نشان می‌دهد. در این سایت از اقدامات سازمان جنگل‌ها از جمله درختکاری و مالچ‌پاشی – که مانع حرکت شن‌های روان به سمت شهرها می‌شود- بازدید می‌شود.

وی افزود: بازدید بعدی از سایت گردشگری متین‌آباد شهرستان نطنز است که یک کار نو در منطقه بیابانی محسوب می‌شود و یک اکوکمپ بیابانی است که توسط بخش خصوصی احداث شده است. از مهمانان خارجی در این اکوکمپ پذیرایی می‌شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: همزمان با بازدید از سایت‌های استان اصفهان، جمع دیگری از مسئولان و کارشناسان از تالاب هورالعظیم بازدید می‌کنند که توسط وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست آبگیری شده است. افزون بر این بازدید از سایت کنترل گرد و غبار و طوفان‌های ماسه‌ای در سوسنگرد،‌ حمیدیه و دشت آزادگان انجام خواهد شد.

گرشاسبی افزود: بر اثر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل به منظور مقابله با گرد و غبار و حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس‌های بین‌المللی زیست محیطی، سال گذشته قرار شد اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در ایران برگزار شود که این اجلاس در ۱۲ تا ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار نقش هماهنگ‌کننده کشورهای مختلف در موضوع بحران گرد و غبار دارد. این کنفرانس می‌تواند خروجی‌های مهمی داشته باشد و با توجه به مشکلات موجود در خاورمیانه در موضوع مدیریت منابع آب در بین‌النهرین، بین عراق، ترکیه و سوریه و حضور فعال کشورهای عراق و ترکیه در این اجلاس امیدواریم کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار خروجی بارزی در توجه ملت‌ها و دولت‌ها به حل مشکل مشترک گرد و غبار داشته باشد. از آنجا که اجلاس گرد و غبار اولین نشستی است که روی مبحث همکاری‌های منطقه‌ای تاکید دارد، بسیار حائز اهمیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید