یک ایرانی به اتهام قاچاق انسان در انگلیس دستگیر شد

    کد خبر :459077

رسانه های انگلیس چهارشنبه شب گزارش دادند؛ دو تن که یکی از آن ها ایرانی و دیگری انگلیسی است، به اتهام کمک به پناهجویان برای عبور از کانال مانش و مهاجرت غیرقانونی در شهر منچستر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه ها جزییات بیشتری درباره هویت و انگیزه افراد دستگیر شده ارایه ندادند.
در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بحث ورود غیرقانونی مهاجران به سواحل جنوب شرقی این کشور از سمت شمال فرانسه به یک بحران تبدیل‌شده است.
در همین پیوند، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه گذشته از حرکت دو قایق گشت به کانال مانش خبر داد تا از ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور جلوگیری کنند.
این قایق‌ها از نقاط مختلف برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از کانال مانش به واحد گشت دریایی این کشور اضافه خواهند شد.
بر اساس آمار وزارت کشور انگلیس بالغ ‌بر 539 پناهجو از ابتدای سال جاری با استفاده از قایق، از کانال مانش عبور کرده‌اند. 80 درصد آن‌ها تنها ظرف سه ماه گذشته مهاجرت کرده‌اند که 42 درصد آنها توسط مأموران مرزی فرانسه رهگیری و دستگیر شده‌اند.
برخی رسانه‌های محلی می‌گویند؛ این‌ها افرادی هستند که بنا به دلایل اقتصادی انگلیس را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند.
وزیر کشور انگلیس امیدوار است با افزایش تعداد قایق‌های گارد ساحلی، مانع ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور شود. با این ‌حال، مؤسسات خیریه و برخی سیاست‌مداران انگلیسی نگرانند که وجود کشتی‌های زیاد در دریا، انگیزه بیشتری را برای سفر مهاجران ایجاد و خیال آن‌ها را برای نجات از غرق شدن راحت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید